DIICOT spune că nu are niciun mijloc tehnic de interceptare şi cere înfiinţarea unui serviciu tehnic, prin OUG, pentru a putea continua activităţile de supraveghere din dosarele penale. Direcţia vrea suplimentarea bugetului cu peste 20 de milioane de euro pentru echipamente tehnice şi detaşarea a 200 de poliţişti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism arată miercuri, într-un comunicat de presă, că va solicita Ministerului Justiţiei promovarea unei ordonanţe de urgenţă pentru modificarea Legii 508/2004 prin care va solicita înfiinţarea serviciului tehnic al DIICOT.

Modificarea va impune achiziţia de echipamente tehnice specifice şi detaşarea iniţială a unui număr de 200 de poliţişti în cadrul DIICOT, precum şi asigurarea trainingului acestora, măsuri care presupun un efort bugetar de peste 20 de milioane de euro.

“Aceste necesităţi au devenit urgente o dată cu publicarea motivării deciziei CCR pe site-ul instituţiei, motivare din care rezultă că organele judiciare nu vor mai putea utiliza suportul tehnic al SRI nici măcar pentru a implementa mandatele de supraveghere tehnică în sistemul naţional. În aceste condiţii, dat fiind faptul că DIICOT nu beneficiază de poliţie judiciară proprie şi nici de un Serviciu Tehnic adecvat necesităţilor Direcţiei, trebuie dată eficienţă dispoziţiilor art. 15 din Legea 508/2004 sau textului corespunzător din proiectul de lege de modificare a Legii 508/2004”, arată instituţia, într-un comunciat de presă.

DIICOT precizează că a făcut calculul pentru suplimentarea bugetară pornind de la premisa că nu deţine niciun mijloc tehnic de interceptare. De asemenea, în 2015, DIICOT a avut peste 33.000 de mandate de supraveghere tehnică, din care 60% au fost operaţionalizate prin SRI.

“În consecinţă, după publicarea Deciziei CCR va fi necesară alocarea de resurse proprii ale DIICOT pentru a putea asigura în continuare eficienţa activităţii de investigare a infracţiunilor de criminalitate organizată şi terrorism”, a adăugat sursa citată.

DIICOT a estimat că ar avea nevoie de o suplimentare cu 20 de milioane de euro a bugetului luând în considerare sumele utilizate de alte unităţi specializate de parchet în acelaşi demers, sumele absolute putând fi precizate numai după un calcul judicios efectuat împreună cu specialiştii în domeniu.

“Precizăm că nu putem raporta la acest moment necesarul de resurse la un reper existent, deoarece Direcţia nu deţine niciun mijloc tehnic şi nici un specialist desemnat”, se mai arată în comunicatul DIICOT.

Curtea Constituţională a decis, în 16 februarie, că prevederea din Codul de procedură penală potrivit căreia supravegherea tehnică poate fi efectuată de ”alte organe specializate ale statului” decât organul de cercetare penală sau lucrătorii specializaţi din cadrul poliţiei este neconstituţională.

CC arată, în motivare publicată miercuri, că decizia se aplică dosarelor aflate pe rol. ”Aceasta înseamnă că, pe toată perioada de activitate a unui act normativ, acesta se bucură de prezumţia de constituţionalitate, astfel încât decizia nu se va aplica în privinţa cauzelor definitiv soluţionate până la data publicării sale, aplicându-de, însă, în mod corespunzător, în cauzele aflate pe rolul instanţelor de judecată”, potrivit motivării CC.

În ceea ce priveşte hotărârile definitive, Curtea precizează că ”această decizie poate servi ca temei de revizuire, în baza art.453 alin.(1) lit.f) din Codul de procedură penală, în această cauză, precum şi în cauzele în care au fost ridicate excepţii de neconstituţionalitate similare, înaintea datei publicării deciziei în Monitorul Oficial. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.