Fostul ministru interimar al Justiţiei, Ana Birchall, a declarat, luni, că nu ştie nimic despre dispariţia unui aviz din Ministerul Justiţiei privind adoptarea OUG 13, în perioada în care instituţia era condusă de Florin Iordache, precizând că cei care trebuie să răspundă acestor întrebări vor da lămuririle necesare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Nu ştiu, este pentru prima dată când aud aşa ceva. Ăsta este adevărul. Mandatul meu a fost să asigur bună funcţionare administrativă a activităţii curente a Ministerului, şi asta am făcut. Nu a fost o întrebare care să-mi fie semnalată. Dacă sunt asemenea întrebări, cei care sunt îndrituiţi vor răspunde acestor întrebări, eu nu speculez”, a spus Ana Birchall, la Ministerul Justiţiei, după predarea mandatului noului ministru Tudorel Toader.

În ceea ce priveşte ridicarea Mecanismului de Cooperare şi Verificare (MCV), Ana Birchall a precizat că aceasta este o prioritate, un proiect de ţară.

"Nu îmi permit să stabilesc priorităţi noului ministru, dar cred că pentru noi, ca ţară, să scăpăm de MCV este o prioritate, este un proiect asumat şi, în calitatea mea de ministru delegat pentru Afaceri Europene, credeţi-mă că este una din priorităţile noastre să avem preşedinţia noastră fără MCV. (…) România merită să aibă locul în Uniunea Europeană ca orice stat şi acest mecanism de verificare, atât timp cât avem 12 recomandări - şi aceste recomandări sunt clare, care să nu mai lase loc la diverse interpretări, într-un calendar stabilit de comun acord -, dacă sunt îndeplinite, sunt convinsă că lucrurile vor merge foarte bine. Este un proiect de ţară asumat”, a mai spus Birchall.

Întrebată dacă ce s-a întâmplat în cazul OUG 13 ar putea cântări în decizia de ridicare a MCV, Birchall a spus: "Eu cred că acest episod este închis şi că, în această perioadă, punctul de vedere a fost susţinut de către noi în Parlament şi acest OUG a fost abrogat”.

DNA a anunţat luni că dosarul privind adoptarea OUG 13 a fost declinat la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru soluţionarea cauzei legată de cinci infracţiuni, respectiv: favorizare a făptuitorului, prezentare cu rea-credinţă, de date inexacte, Parlamentului sau preşedintelui României cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde săvârşirea unor fapte de natură să aducă atingere intereselor statului, sustragerea sau distrugerea de înscrisuri, sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri şi fals intelectual.

Direcţia Naţională Anticorupţie susţine că Ministerul Justiţiei a distrus un document de la Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul în care proiectul OUG 13 primea, cu foarte puţin timp înainte de aprobarea în Guvern, aviz de oportunitate cu observaţii şi propuneri.

DNA precizează că proiectul OUG 13 avea, cu câteva ore înainte de aprobare, doar avizul Ministerului Afacerilor Interne, legat strict de infracţiuni din domeniul circulaţiei rutiere, şi al Consiliul Legislativ, cu observaţii privind caracterul de urgenţă, iar ministrul Afacerilor Externe a semnat proiectul în sediul Guvernului, deoarece i s-a solicitat “pe loc” acest aviz.

În dosarul privind OUG 13 au fost audiaţi la DNA, în calitate de martor, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Meleşcanu, ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, secretarul general al Guvernului, Mihai Busuioc, ministrul pentru Relaţia cu Parlamentul, Graţiela Gavrilescu, şi foştii secretari de stat de la Ministerul Justiţiei Oana Schmidt Hăineală şi Constantin Sima.

Direcţia Naţională Anticorupţie a început anchetă cu privire la modul de elaborarea OUG 13 din 31 ianuarie privind modificarea codurilor penale, abrogată de Guvern la cinci zile după adoptare, în urma unui denunţ formulat, în 24 ianuarie, de Mihai Poliţeanu, Elena Ghioc şi Răzvan Patachi, membri ai asociaţiei ”Iniţiativa România”. În denunţul de la DNA, membrii asociaţiei ”Iniţiativa România” i-a acuzat pe premierul Sorin Grindeanu, pe fostul ministru al Justiţiei, Florin Iordache, şi pe preşedintele PSD, Liviu Dragnea. 

Procurorii DNA au dispus clasarea cauzei având ca obiect infracţiunea prevăzută de articolul 13 din Legea 78/2000, respectiv folosire a influenţei ori autorităţii ca persoană care îndeplineşte o funcţie de conducere într-un partid, în scopul obţinerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.