Agenţia Naţională de Integritate cere Parchetului instanţei supreme că îl cerceteze pe Cristian Popescu Piedone pentru conflict de interese, întrucât atunci când a fost primar al Sectorului 4 a semnat şase acorduri de funcţionare şi două autorizaţii pentru trei firme în care asociaţi şi administrator sunt copiii acestuia, iar una dintre societăţi a avut patru contracte cu ADP Sector 4 pentru ocuparea unei suprafeţe de 400 de metri pătraţi, în realitate ocupând o suprafaţă de aproape şase ori mai mare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Inspectorii de integritate au stabilit că, în perioada 2013 - 2015, Cristian Popescu Piedone, atunci primar al Sectorului 4, a semnat şase acorduri de funcţionare şi douã autorizaţii de funcţionare pentru “God Trust Enterprises SRL”, “Sport Team Kart SRL” şi “Chocoland SRL”, ca urmare a cererilor formulate şi semnate olograf de către copiii acestuia, asociaţi şi administratori ai firmelor.

“Mai mult decât atât, începând cu anul 2013, SC Sport Team Kart SRL, societate administratã de cãtre fiul persoanei evaluate, a încheiat patru contracte cu Administraţia Domeniului Public Sector 4, instituţie subordonatã Consiliului Local Sector 4, pentru ocuparea unei suprafeţe de 400 mp, însã în urma mãsurãtorilor efectuate a rezultat cã aceasta ocupã suprafaţa de 2.234 mp”, potrivit ANI.

Agenţia Naţională de Integritate a solicitat Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie să îl cerceteze pe Cristian Popescu Piedone pentru conflict de interese.

Potrivit articolului 301 din Codul Penal, “fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul sãu, pentru o rudã ori pentru un afin pânã la gradul II inclusiv sau pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani sau din partea cãreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice naturã, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitãrii dreptului de a ocupa o funcţie publicã”.

ANI a precizat că fostul primar al Sectorului 4 a fost informat despre declanşarea procedurii de evaluare.

Agenţia de presă News.ro scria, la începutul lunii iulie, că un raport de audit intern realizat la Direcţia de Administrare Parcuri şi Zone de Agrement a sectorului 4 relevă nereguli în organizarea procedurilor de achiziţie în 2015, când primar era Cristian Popescu Piedone, rezultatul fiind „afectarea fondurilor publice”. Alte nereguli se referă la contracte de închiriere, printre beneficiari fiind şi o firmă a fiului primarului, care iniţial a avut un contract pe cinci ani, reziliat în decembrie 2015, acum având unul pe şase luni‚ derulat din 1 aprilie.

Sport Team Kart SRL, avându-l acţionar pe fiul lui Cristian Popescu Piedone, Vlad Popescu, a încheiat un contract de închiriere pentru 400 de metri pătraţi în Parcul Lumea Copiilor, zona karturi, pentru perioada 1 aprilie 2015 - 31 octombrie 2019, taxa fiind de 0,44 lei/mp/zi. A solicitat rezilierea în decembrie, fiind semnat apoi un nou contract, în 11 februarie 2016, pentru perioada aprilie - octombrie 2016, taxa de ocupare fiind de 0,57 lei/mp/zi.

În cazul Sport Team Kart SRL, auditorii au constatat că „s-a aplicat eronat valoarea 0,44 lei/mp/zi”.

Pentru toate cele 24 de contracte de ocupare a domeniului auditate, raportul a constatat că nu există o procedură privind modul de atribuire a acestora şi că nu există procese-verbale de predare-primire.

În cazul achiziţiilor, care au vizat echipamente de fitness, servicii de mentenanţă, reparaţii ale locurilor de joacă, servicii de securitate şi siguranţă în muncă, cele mai multe nereguli au constat în documente justificative ale achiziţiei cu dată ulterioară ofertelor şi în transmiterea invitaţiei de participare către un singur ofertant, fără un studiu prealabil al pieţei.

Nereguli au fost constatate şi în ceea ce priveşte furnizarea de bonuri valorice pentru carburanţi şi gestionarea acestora, consumul de carburant nejustificându-se prin kilometri parcurşi.

O altă achiziţie se referă la echipamente de fitness în valoare de 66.700 de lei cu TVA, referatul de necesitate fiind întocmit ulterior cererii de ofertă, care a fost transmisă unui singur operator economic. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.