Aproximativ 2.700 de tone de nitrat de amoniu - o cantitate egală cu cea de la originea exploziei sângeroase şi devastatoare de la Beirut - care urmau să fie livrate în Mali, o ţară ale cărei frontiere sunt închise în urma unei recente lovituri de stat, erau depozitate într-o zonă de tranzit în portul Dakar şi urmează să fie transportate treptat, cu camionul, potrivit autorităţilor din Senegal, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Anterior, 3.050 de tone de nitrat de amoniu, folosit ca îngrăţământ agricol, au fost debarcate la Dakar, a anunţat într-un comunicat conducerea portului autonom din capitala senegaleză, o instituţie publică, fără să precizeze data sosirii.

Portul Dakar se află la marginea centrului istoric al capitalei, o aglomeraţie în care trăiesc peste trei milioane de oameni.

Aceste stocuri urmau să fie trimise în Mali, destinaţia lor finală. Însă frontierele Mali, o ţară vecină, sunt închise după puciul prin care preşedintele Ibrahim Boubacar Keita a fost înlăturat marţea trecută de la putere.

Autorităţile senegaleze au fost nevoite, astfel, să găsească o soluţie de urgenţă. De la începutul weekendului, nitratul de amoniu este trimis cu camioane de 30 de tone către Mali, potrivit RFI. Aproximativ 100 de transporturi sunt necesare în vederea evacuării stocului, cu vehicule escortate de poliţie şi autorizate să traverseze frontiera cu Mali, au declarat autorităţile portuare pentru RFI.

Proprietarul produselor a propus iniţial să fie transportate şi depozitate temporar pe un teren care-i aparţine, la Diamniadio, un oraş nou, în curs de dezvoltare, situat la aproximativ 30 de kilometri de Dakar. Însă Ministerul Mediului, unde a depus o cerere, ”nu a acceptat-o, pentru că nu se îndeplinesc toate condiţiile”, a declarat pentru AFP Baba Dramé, un oficial, evocând ”lipsa unui studiu de impact”.

”I-am cerut proprietarului să dispună ca produsul să fie transportat în afara Senegalului”, a precizat el.

Preşedintele Macky Sall a cerut, într-o şedinţă de Guvern, un ”plan naţional de recensământ şi de audit a securizării depozitelor de produse chimice periculoase”.

În 1992, explozia la Dakar a unui camion-cisternă cu amoniac lichid a ucis 107 oameni şi a rănit aşţi 3.000.

Portul autonom Dakar a ”dat toate dispoziţiile necesare pentrua fi în regulă şi a evita asemenea catastrofe”, dă asigurări conducerea portului.

La 4 august, o deflagraţie uriaşă în portul Beirut s-a soldat cu 181 de morţi şi peste 6.500 de răniţi şi a devastat părţi întregi ale capitalei Libanului. Ea a fost provocată de un incendiu într-un depozit în care erau depozitate, potrivit autorităţilor, 2.750 de tone de nitrat de amoniu, de şase ani, ”fără măsuri de precauţie” potrivit premierului demisionar Hassan Diab.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.