Un vas care transportă peste 71.000 de tone de porumb din Ucraina a părăsit portul Constanţa de la Marea Neagră, reprezentând primul transport de acest fel de când Rusia a invadat Ucraina pe 24 februarie, a declarat directorul general al Comvex, Viorel Panait, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ucraina, ”grânarul Europei” şi al patrulea cel mai mare exportator de cereale la nivel mondial, a fost nevoită să exporte cereale cu trenul pe la graniţa de vest sau prin porturile fluviale amplasate pe Dunăre, din România, deoarece porturile maritime ucrainene sunt blocate de mai bine de două luni.

”Acesta este primul vas panamax cu porumb provenit din Ucraina care părăseşte portul”, a declarat preşedintele Comvex, Viorel Panait, pentru Reuters.

Nava care preia marfa este Unity N, potrivit Reuters.

”Sprijinirea exporturilor de cereale ucrainene înseamnă prevenirea unui val colosal de foamete la nivel global declanşat de blocarea porturilor ucrainene”, a mai spus Panait.

Comvex operează cel mai rapid terminal de încărcare de cereale din Europa, care poate procesa până la 70.000 de tone pe zi, precum şi un terminal de manipulare a mineralelor, a declarat Panait, care este şi preşedintele Constanţa Port Business Association.

La începutul săptămânii, Comvex a încărcat aproximativ 35.000 de tone de minereu de fier din Ucraina, urmând ca o a doua navă să fie încărcată în jurul datei de 15 mai, a mai spus el.

”În comparaţie cu momentul iniţial, când toată lumea căuta alternative, coridoarele de transport pentru aceste exporturi prind încet-încet contur”, a mai precizat Panait.

Aproximativ 80.000 de tone de cereale din Ucraina au fost transportate până în prezent la Constanţa, iar alte 80.000 au fost aprobate şi se află pe drum, a declarat, marţi, managerul Portului Constanţa.

România, membră a Uniunii Europene, are graniţe la Marea Neagră, care reprezintă o arteră majoră de transport a cerealelor şi petrolului, cu Bulgaria, Turcia, Georgia, Ucraina şi Rusia, explică Reuters.

”Infrastructura din jurul portului este o problemă pentru toată activitatea economică din România… accesul lent generează costuri suplimentare în aceste industrii”, a subliniat Panait.

El a salutat planurile guvernului român de a reabilita mai multe linii de cale ferată care leagă porturile de graniţele cu Ucraina.

Statul Major al Forţelor Armate ale Ucrainei a acuzat Rusia că a furat cerealele ţăranilor de pe teritoriul ocupat, un act despre care a spus că a crescut ameninţarea la adresa securităţii alimentare globale, în special pentru ţările din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, care depind de importuri. Probabila întrerupere angro a recoltei din acest an ar putea fi un dezastru, cauzând o penurie de alimente, iar preţurile la produsele agricole esenţiale vor creşte.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.