Secretarul general al ONU Antonio Guterres se declară îngrijorat, marţi, de închiderea şcolilor în lume din cauza pandeiei covid-19, ”o catastrofă care afectează o întreagă generaţie” şi subliniază că întoarcerea - în deplină securitate - a elevilor la ore constituie o ”prioritate absolută”, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La jumătatea lui iulie, şcolile erau închise în aproximativ 160 de ţări - afectând peste un miliard de elevi -, iar cel puţin 40 de milioane de copii nu s-au dus la grădiniţă, precizează Antonio Guterres într-o notă de sinteză (https://www.un.org/fr/coronavirus/future-education-here) cu privire la ”educaţia în timpul covid-19 şi după”.

Înainte de pandemie, peste 250 de milioane de copii nu erau şcolarizaţi la nivel mondial, iar doar un sfert dintre elevii din ciclul secundar din ţările în curs de dezvoltare ies din şcoală cu competenţă de bază, subliniază el într-un mesaj viceo difuzat cu ocazia Zilei Internaţionale a Tineretului, care urmează să fie marcată la 12 august.

”Ne confruntăm de-acum cu  catastrofă care afectează o întreagă generaţie şi care riscă să împiedice lumea să exploateze un enorm potenţial, să compromită decenii de progrese şi să agraveze şi mai mult inegalităţile tenace”, avertizează el.

”Atunci când transmiterea covid-19 la scară locală va fi controlată, va trebui să se acorde o prioritate absolută întoarcerii la şcoală şi în alte centre de învăţământ, în cele mai bune condiţii de securitate posibile”, îndeamnă secretarul general al ONU.

Antonio Guterres îndemană de asemenea ”să se acorde prioritate educaţiei în deciziile financiare”.

Deficitul finanţării educaţiei în ţările cu venituri mici sau mediu - în pofida finanţării necesare în vederea atingerii ”obiectivului dezvoltării durabile a educaţiei” - este estimat în prezent la 1.500 de miliarde de dolari pe an, însă urmează să crească. UNESCO estimează că pandemia covid-19 îl va creşte cu o treime.

ONU cere totodată să se ţintească persoanele cele mai izolate, ”cele în situaţie de urgenţă sau criză, cele care fac parte din minorităţi, cele care sunt deplasate sau cu dizabilităţi” şi la o regândire a învăţământului prin investiţii în domeniul digital şi în infrastructuri.

ONU lansează această notă orientativă în paralel cu #SaveOurFuture - o campanie realizată de zece parteneri, inclusiv UNESCO, în vederea sensibilizării faţă de urgenţa educţaiei în lume.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.