”Jandarmul” german al concurenţei îndeamnă miercuri Google să îşi asigure mai bine consimţământul utilizatorilor în vederea procesării datelor personale ale acestora - în cadrul diverselor servicii ale platformei -, printr-o decizie ”preliminară”, care ar putea conduce la măsuri coercitive împotriva gigantului american, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Întreprinderea trebuie să le dea suficient de ales utilizatorilor în privinţa procesării datelor lor”, declară, într-un comunicat, preşedintele Oficiului anti-cartel Andreas Mundt.

Pentru moment este vorba doar despre un ”avertisment” - cu caracter neconstrângător -, însă măsuri coercitive ar putea fi impuse Google ”în cursul anului”, în cazul în care nu face nimic, avertizează Oficiul.

Concret, autoritatea de reglementare acuză Google de ”acumularea unui număr mare de date care provin de la diversele sale servicii” - precum "Google Search, YouTube, Google Play, Google Maps".

Aceste operaţiuni îi permit să creeze ”profiluri foarte detaliate” ale utilizatorilor săi, pe care le poate vinde apoi agenţiilor de publicitate.

Or utilizatorii ”nu au de ales suficient pentru a decide dacă sunt de acord cu această vastă procesare între servicii a datelor lor”, subliniază Oficiul.

Opţiunile propuse în prezent sunt în realitate ”prea puţin transparente şi globale”.

”Jandarmul” concurenţei consideră că utilizatorii trebuie să poată limita procesarea datelor lor ”la un singur serviciu” sau ”în funcţie de finalitatea sa”.

Nu trebuie să fie ”mai uşor” ca utilizatorii să-şi dea consimţământul unei procesări "inter-serviciu" a datelor lor personale decât să-l refuze - aşa cum este cazul în prezent, potrivit Oficiului.

Acest ”avertisment” face parte dintr-o procedură deschisă de către antritrustul german împotriva Google la începutul anului trecut, prin punerea în aplicare a unei noi legi care a intrat în vigoare în 2021.

Această lege permite să se ia măsuri imediate în vederea împiedicării anumitor practici anticoncurenţiale ale întreprinderilor aflate în poziţie dominantă pe piaţă, aşa cum este cazul Google, potrivit ”jandarmului” concurenţei.

În virtutea acestei legi s-au deschis anchete împotriva Facebook, Amazon şi Google.

Ele se înscriu în contextul unei ofensive împotriva giganţilor americani digitali, în ultimii ani, în mai multe state membre ale Uniunii Europene (UE), şi ale unor autorităţi ale UE, care le cer acestor întreprinderi să-şi consolideze reglementarea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.