Peste 90 la sută din companiile britanice care s-au angajat să încerce săptămâna de patru zile între iunie şi decembrie 2022 doresc să continue pe această cale, potrivit rezultatelor publicate marţi de organizatori.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Peste 60 de companii au luat parte la experimentul care a permis ca aproape 3.000 de angajaţi să lucreze cu o zi mai puţin pe săptămână, păstrând acelaşi salariu. Testul, descris ca fiind cel mai mare experiment din lume privind săptămâna de patru zile, a fost organizat de asociaţia 4 Day Week Global, la care au participat, printre altele, universităţile Cambridge şi Boston College. Rezultatul: 92% dintre companiile britanice vor să continue cu săptămâna de patru zile, relatează Boursorama.

56 dintre firme vor să continue experimentul, iar 18 dintre ele au spus că deja au adoptat sistemul definitiv.

Nu numai că firmele nu au avut pierderi cauzate de aceste săptămâni mai scurte - veniturile rămânând în medie stabile în timpul experimentului (+1,4% în timpul testului), înregistrând chiar o creştere de 35% faţă de aceeaşi perioadă din 2021 - dar efectele asupra angajaţilor sunt de necontestat. Rata de burn-out a scăzut cu 71%, rata de plecare din companie a scăzut cu 57%, iar numărul de zile de concediu medical a scăzut cu 65%.

Studiul a constatat, de asemenea, "îmbunătăţiri semnificative în ceea ce priveşte sănătatea fizică şi mentală, timpul petrecut făcând exerciţii fizice şi satisfacţia generală în ceea ce priveşte viaţa şi munca", cu rate mai mici de stres, epuizare şi oboseală, precum şi mai puţine probleme de somn.

Pentru Pierre Larrouturou, europarlamentarul care a iniţiat ideea în 1993, cele patru zile reprezintă un argument decisiv pentru companiile care au probleme de recrutare. De la criza din domeniul sănătăţii cauzată de pandemie, există într-adevăr o dorinţă de a găsi un nou echilibru între viaţa personală şi cea profesională.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.