Echipa de campanie a lui Donald Trump a încercat să descurajeze milioane de afroamericani să voteze în alegerile prezidenţiale americane din 2016, acuză, într-o anchetă jurnalistică, jurnalişti de la postul de televiziune britanic Channel 4 News, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Jurnalişti de investigaţie de la postul britanic dezvăluie că au obţinut un fişier folosit de către echipa de campanie a lui Trump, în urmă cu patru ani, care priveşte aproape 200 de milioane de alegători americani - clasaţi în diverse categorii, cu scopul de a le trimite publicitate ţintită pe reţele de socializare.

Între aceşti alegători, peste 3,5 milioane de afroamericani au fost plasaţi într-o categorie intitulată ”descurajare”, menită să-i determine să se abţină de la vot, potrivit acestei anchete difuzate luni de postul Channel 4 News.

Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

Afroamericanii erau mai numeroşi ca alte minorităţi vizate de această strategie, potrivit jurnaliştilor, care precizează că în Georgia, de exemplu, în pofida faptului că afroamericanii reprezintă 32% din populaţia statului, ei reprezentau 61% din categoria de alegători vizaţi să  fie descurajaţi.

”Aceasă strategie a precedat o prăbuşire a votului de culoare în state-cheie, precum Wisconsin”, înaintea victoriei finale a lui Donald Trump, subliniază jurnaliştii anchetatori.

Campania digitală a candidatului republican din 2016 a cuprins o echipă de la societatea britanică Cambridge Analytica, care a fost acuzată de către Channel 4 şi de către alte publicaţii de faptul că a colectat şi exploatat - fără vreun consimţământ - datele personale ale utilizatorilor Facebook în scopuri politice.

Directorul campaniei digitale a lui Trump din 2016, Brad Parscale, a dat asigurări că echipa sa nu a ţintit alegători de culoare.

”Aş spune că sjunt aproape sigur 100% că noi nu am purtat vreo campanie care să ţintească afroamericani”, le-a declarat el unor jurnalişti de la emisiunea Frontline de la postul naţional PBS.

Însă anchetaori de la Channel 4 News afirmă că au văzut un document confidenţial în care Cambridge Analytica recunoaşte că a ţintit afroamericani.

Channel 4 News citează, de asemenea, publicitate negativă menită să descurajeze votul în favoarea lui Hillary Clinton - şi anume videoclipuri în care candidata democrată îi cataloghează pe tinerii de culoare drept ”superpredatori”, vizualizate de milioane de ori pe Facebook.

Vicepreşedintele principalei organizaţii de apărare a drepturilor civice ale afroamericanilor NAACP, Jamal Watkins, s-a declarat ”şocat” şi ”tulburat” de aceste dezvăluiri Channel 4 News.

”Noi folosim date asemănătoate unui fişier cu alegtori, dar pentru a motiva, convinge şi încuraja oameni să participe (la vot). Noi nu folosim datele pentru a spune pe cine putem descuraja. Aceasta pare, fundamental, să fie o schimbare raportat la noţiunea de democraţie”, a declarat Jamal Watkins pentru Channel 4 News.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.