Un raport privind cursa dispărută Malaysia Airlines MH370, publicat de Biroul Australian pentru Siguranţa Transporturilor (ATSB), care conduce echipa de anchetă internaţională, afirmă că aeronava a pierdut rapid altitudine, după ce a pierdut combustibil, fără să existe semne că piloţii ar fi intervenit, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

ATSB afirmă că analiza unui flaps de la un rest de aripă descoperită arată că avionul nu era pregătit de coborâre.

„Probabil că era în poziţie neutră, ceea ce înseamnă că aeronava nu era pregătită pentru o coborâre”, a spus un director din cadrul ATSB, Petere Foley, referindu-se la procedura standard de a coborî flapsurile pentru ca un avion să poată călători în siguranţă la viteze mai mici, atunci când se pregăteşte de aterizare.

„Puteţi trage propriile concluzii dacă acest lucru înseamnă că cineva controla sau nu” avionul, a adăugat el.

De asemenea, comunicaţiile prin satelit sugerează că avionul avea o „rată de coborâre rapidă şi încă în creştere” atunci când a dispărut de pe radare.

Raportul de 28 de pagini include noi simulări care sugerează, potrivit experţilor, că zona în care este căutată în prezent epava este cel mai probabil loc al prăbuşirii. Documentul a fost publicat în deschiderea unei reuniuni de trei zile a experţilor internaţionali implicaţi în investigaţie, pentru a dezvolta noi planuri pentru continuarea căutărilor.

Întrebarea dacă a existat sau nu o intervenţie umană în timpul coborârii este crucială pentru că, dacă aeronava a planat, epava ar putea fi în afara zonei de căutare de 120.000 de kilometri pătraţi stabilită deja, şi care a fost verificată deja aproape în totalitate.

Autorităţile presupun că avionul nu a fost controlat în timpul prăbuşirii, ceea ce înseamnă fie că nu era niciun pilot la manşă, fie că acesta nu era conştient. Anchetatorii cred că pilotul automat era la comandă şi că aeronava s-a prăbuşit când a rămas fără combustibil.

Cursa MH370 a dispărut în martie 2014, în timp ce zbura de la Beijing la Kuala Lumpur, cu 239 de pasageri şi membri ai echipajului la bord. Incidentul este unul dintre cele mai mari mistere ale aviaţiei. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.