Criza economică din 2020 a fost denumită, la fel ca toate marile crize economice, ”Marea Izolare” (”Great Lockdown”), o trimitere la precedentele crize - ”Marea Depresiune” din anii '30 şi ”Marea Recesiune” din 2009, care a urmat crizei financiare internaţionale, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Economista-şefă de la Fondul Monetar Internaţional (FMI) Gita Gopinath a folosit această expresie pentru prima oară marţi, la dezvăluirea ultimelor previziuni cu privire la economia mondială.

Acest nume a făcut înconjurul lumii. Însă botezarea unei crize nu are loc fără să provoace comentarii.

DEZBATERI PE REŢELE DE SOCIALIZARE

O jurnalistă de la cotidianul american The New York Times (NYT) s-a întrebat marţi pe Twitter dacă ”oamenii vorbesc deja despre «Marea Izolare» sau @Gita Gopinath şi echipa sa tocmai a botezat criza”.

Iar Gita Gopinath i-a răspuns că ”eu cred că noi am botezat-o #Marea Izolare”.

Acest lucru a condus la comentarii cu privire la posibile nume alternative.

”Eu aş fi preferat «Marea Paralizie» (Great Freeze)”, declară un utilizator al Twitter.

Altul propune ”Marea Suspendare” (Great Suspension).

”Eu am auzit vorbindu-se despre «Marea Suprimare» (Great Suppression)”, declară altul.

AFP scrie că a adoptat, în urma unor discuţii, numele de ”Grand Confinement” (Marea Izolare) în defavoarea ”Grand Lockdown”, care respectă normele limbii franceze.

Între alte idei propuse, s-au aflat denumiri ca ”Marea Paralizie” (”Paralysie” în franceză), ”Marea Întrerupere” (”Interruption”) sau ”Marea Prăbuşire” (”Effondrement”).

Însă, având în vedere că miliarde de persoane sunt izolate acasă pe întreaga planetă, a fost aleasă denumirea ”Marea Izolare”, argumentează AFP.

În ceea ce priveşte recesiunea mondială actuală, ea este consecinţa directă a măsurilor de izolare impuse în vederea învingerii noului croonavirus.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.