Comisia Europeană a adoptat, luni, o nouă propunere de îmbunătăţire a gestionării traficului pe râurile şi canalele din Uniunea Europeană. Această măsură se înscrie în planul de acţiune care prevede o pondere mai mare a transportului de mărfuri pe căile navigabile interioare europene, în conformitate cu Pactul verde european şi cu Strategia pentru o mobilitate sustenabilă şi inteligentă, întrucât transportul pe căile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic şi asigură o fluiditate aproape lipsită de blocaje, mai arată comunicatul de presă al Executivului european.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Măsurile propuse astăzi vor îmbunătăţi eficienţa şi fiabilitatea navigaţiei interioare şi a gestionării traficului pe toate fluviile europene, cum ar fi Dunărea şi Rinul. Prin intermediul unor servicii moderne de informaţii fluviale, transportatorii şi căpitanii de nave fluviale vor putea să comunice mai uşor cu operatorii portuari şi cu autorităţile portuare pentru a-şi planifica mai bine călătoriile şi a-şi desfăşura activitatea în mod corespunzător. Astfel, transportul pe căile navigabile interioare va fi integrat într-o mai mare măsură în procesele logistice moderne şi în lanţurile multimodale”, a afirmat Adina Vălean, comisar european pentru transporturi.

Propunerea actualizează dispoziţiile în vigoare ale Directivei privind serviciile de informaţii fluviale, inclusiv informaţiile despre trafic şi gestionarea traficului, informaţiile privind starea căilor navigabile şi a infrastructurii, planificarea rutelor de către căpitani şi raportarea către autorităţi. Serviciile de informaţii fluviale vizează aproape 13 000 km de căi navigabile interconectate răspândite în 12 state membre ale UE.  

Directiva din 2005 a avut un impact pozitiv asupra armonizării acestor servicii de informare în întreaga UE, mai indică sursa citată.

În prezent, aceasta trebuie actualizată pentru a reflecta învăţămintele desprinse din aceste realizări şi pentru a se adapta la provocările actuale şi viitoare, cum ar fi procesul de digitalizare, cerinţele în materie de eficienţă, durabilitate şi competitivitate, precum şi transferul modal.

Propunerea de luni a CE oferă un cadru pentru implementarea serviciilor de informaţii fluviale şi pentru dispoziţiile în acest domeniu şi urmăreşte să asigure disponibilitatea datelor şi armonizarea specificaţiilor tehnice, răspunzând în acelaşi timp în mod clar aşteptărilor sectorului transportului pe căi navigabile interioare.   

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.