Un număr de 25 de accidente rutiere grave în care au fost implicate autovehicule cu volanul pe partea dreaptă s-au produs în primele şase luni ale acestui an, acestea fiind soldate cu decesul a 16 persoane. În 24 dintre aceste cazuri, vina a aparţinut şoferilor acestor vehicule, care aigură doar o vizibilitate redusă în cazul depăşirilor, atrag atenţia poliţiştii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit Poliţiei Române, de cele mai multe ori, accidentele rutiere în care sunt implicate autovehicule cu volanul pe partea dreaptă sunt produse din vina şoferilor acestora, pe fondul unei depăşiri neregulamentare. Acest tip de autovehicul asigură o vizibilitate redusă faţă de traficul din sens opus, motiv pentru care şoferul, pentru a depăşi sau a efectua o altă manevră prin care îşi schimbă direcţia de deplasare, este nevoit să pătrundă pe celălalt sens de deplasare mai mult decât ar fi nevoie în cazul autovehiculelor cu volanul pe stânga.

Situaţia devine şi mai riscantă pe timp de noapte sau în condiţii meteo nefavorabile (ceaţă, ploaie, ninsoare). 

”În primele 6 luni ale acestui an s-au produs 25 de accidente rutiere grave cu implicarea autovehiculelor cu post de conducere pe partea dreaptă, soldate cu decesul a 16 persoane şi rănirea gravă a altor 24. În 24 dintre cele 25 de accidente, vina a aparţinut şoferilor acestor autovehicule”, a transmis, joi, Poliţia Română.

Anul trecut, astfel de vehicule au fost implicate în 90 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 35 de persoane şi 88 rănite grav. În cazul a 77 de accidente, vina a aparţinut şoferilor acestor autovehicule, evenimente în urma cărora 32 de persoane şi-au pierdut viaţa şi 77 au suferit leziuni grave. 

În anul 2018, conducătorii de autovehicule cu volan pe dreapta au fost implicaţi în 102 accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 28 de persoane şi 106 rănite grav.

”Poliţia Română, prin Direcţia Rutieră, a transmis o solicitare Regiei Autonome – Registrul Auto Român, prin care s-a propus ca aceste autovehicule să fie omologate numai după mutarea postului de conducere pe partea stângă şi asigurarea celorlalte norme tehnice de admitere în circulaţie, care ar decurge în urma modificărilor. La rândul său, Registrul Auto Român a precizat că în conformitate cu prevederile directivei 2007/46/CE referitoare la omologarea vehiculelor rutiere şi a principiilor privind libera circulaţie a mărfurilor în cadrul Uniunii Europene, statele membre nu pot interzice înmatricularea vehiculelor care au fost omologate comunitar de un alt stat membru”, a precizat sursa citată.

La nivelul R.A.R, normele tehnice specifice impuse pentru aceste autovehicule se referă numai la echiparea cu faruri care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului şi în cazul în care aceste autovehicule sunt echipate cu o singură lampă de ceaţă spate, la amplasarea lămpii respective pe partea stângă a autovehiculului.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.