Circulaţia la metrou este îngreunată, din cauza unui tren care s-a defectat în staţia Bucur Obor. Călătorii sunt anunţaţi, prin staţiile radio de la metrou, că se circulă îngreunat pe toate magistralele, din motive tehnice.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Reprezentanţii Metrorex au declarat, pentru News.ro, că o garnitură de metrou s-a defectat, iar călătorii au fost coborâţi în staţia Bucur Obor. Circulaţia a fost oprită între Dristor şi Gara de Nord până când garnitura de metrou cu probleme tehnice a fost retrasă de pe linie.

De asemenea, călătorii de pe toate magistratele sunt anunţaţi, în trenurile de metru şi în staţii, că se circulă îngreunat din motive tehnice.

Reprezentanţii Metrorex au precizat că întârzierile în circulaţia unor trenuri nu sunt cauzate de greva de avertisment a angajaţilor firmei care asigură mentenanţa la metrou şi care miercuri au oprit activitatea de la ora 10.00 până la ora 12.00.

Şi preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi, a spus că greva de avertisment a angajaţilor firmei Alstom nu afectează circulaţia trenurilor de metrou.

Ion Rădoi a precizat că aproximativ 500 de angajaţi sunt în grevă de avertisment, nemulţumiţi de faptul că cei din conducerea societăţii Alstom nu au dat curs solicitării lor de a semna un nou Contract colectiv de muncă în care să fie prevăzută o majorare cu opt la sută a salariilor.

Societatea Alstom a anunţat că traficul la metrou nu va fi afectat de greva de avertisment a angajaţilor, întrucât există suficiente trenuri de rezervă disponibile, care pot asigura capacitatea de transport necesară între orele 10.00 şi 12.00.

Angajatorul precizează că a avut noi negocieri cu sindicaliştii şi a propus o creştere salarială de trei la sută, după cum urmează: pentru manageri şi specialişti, trei la sută creştere salarială pe bază de merit; pentru muncitori, doi la sută creştere generală plus unu la sută creştere acordată pe bază de merit, ceea ce în condiţiile economice actuale (deflaţie, scăderea TVA etc.) este, în opinia reprezentanţilor companiei, “o propunere foarte generoasă”.

“Salariul mediu net la nivelul echipei care asigură mentenanţa materialului rulant este mult superior salariilor existente pe piaţa din România; în plus faţă de salariu, angajaţii au un pachet de beneficii extrem de consistent”, susţin reprezentanţii Alstom.

Firma Alstom are un contract de mentenanţă cu Metrorex încheiat în 2003 pentru 15 ani. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.