Cea de-a cincea ediţie a conferinţei Mastering the Music Business, care a avut loc weekendul trecut, online, a fost urmărită de peste 15.000 de persoane, iar una dintre concluzii este că majoritatea profesioniştilor din industrie speră ca în 2021 să fie reluate marile concerte şi festivaluri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În cele trei zile ale conferinţei, iniţial programată să aibă loc în luna martie la Bucureşti, au avut loc 24 de sesiuni online susţinute de 55 de profesionişti din peste 15 ţări din întreaga lume.

Principalele concluzii ale sunt: Planurile pe termen lung au fost înlocuite de strategii mult mai dinamice, flexibile şi adaptate unei normalităţi fără certitudini; Mediul online ar trebui exploatat mult mai mult de către artişti, fiind un spaţiu cu mult potenţial; Deşi nu există niciun fel de certitudine, majoritatea profesioniştilor din industrie speră ca 2021 să fie anul în care ne putem întoarce la marile concerte şi festivaluri  live.

Mastering The Music Business, primul şi cel mai mare eveniment organizat în România pe teme de industrie muzicală, a avut loc anul acesta exclusiv în mediul online, pe teme adaptate contextului, cu gândul de a ajuta artiştii şi nu numai să depăşească această perioadă dificilă. 

Indiferent de tematica abordată, toate sesiunile s-au terminat cu aceeaşi concluzie: Situaţia provocată de noul coronavirus este cea mai mare şi cea mai gravă criză cu care s-a confruntat industria muzicală vreodată. Noua normalitate este caracterizată de incertitudine, drept urmare, artişti, producători, manageri şi mulţi alţi profesionişti din întreaga lume au renunţat la planurile fixe, pe termen lung şi au adoptat strategii mult mai flexibile şi adaptabile.

O altă concluzie a conferinţei a fost că mediul online trebuie exploatat mai mult de artiştii care ar putea să-şi promoveze conţinutul într-un mod creativ, astfel încât să rămână relevanţi pentru public.

„Sunt sigur că vom depăşi această perioadă, însă e important ca până atunci artiştii să continue şi să exploateze mediul online. Chiar şi în lockdown, am încurajat artiştii care au creat conţinut nou să nu aştepte şi să lanseze imediat. Pentru simplul motiv că lumea digitală, spre deosebire de cea offline, continuă şi creşte în fiecare zi. Pandemia a accelerat relevanţa online-ului, iar publicul se aşteaptă ca artiştii să fie prezenţi în acest mediu”, a declarat Kees van Weijen, preşedintele IMPALA (Independent Music Companies Association).

Deşi trecem printr-o perioadă definită de incertitudine, majoritatea profesioniştilor din industria muzicală speră ca 2021 să fie anul în care ne vom putea întoarce la marile festivaluri şi concerte live.

Ediţia a şasea a MMB este programată să aibă loc în perioada 9 - 11 martie 2021.

MMB Online a fost un proiect cultural finanţat de Ministerul Culturii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.