TikTok este partener oficial al Festivalului de Film de la Cannes din 2022. La fiecare ediţie, reţeaua socială invită o selecţie de influenceri să îşi imortalizeze vizita, generând milioane de vizualizări şi extinzând aura evenimentului în rândul tinerilor conectaţi. O vitrină care atrage critici. Într-o scrisoare adresată preşedintelui festivalului, Iris Knobloch, deputata de Marne Laure Miller (Ensemble pour la République) a cerut ca această colaborare să fie „reexaminată”. În cauză: riscurile prezentate de TikTok pentru minori.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Nu este o coincidenţă faptul că TikTok însoţeşte vedetele în timp ce urcă treptele. Platforma îşi cumpără respectabilitate. Între timp, Festivalul de la Cannes încearcă să se conecteze la realitate, cu discursuri despre Ucraina şi Gaza. Trebuie să ne asumăm responsabilitatea şi să mergem până la capăt”, a declarat joi pentru Le Figaro deputatul de Marne (Ensemble) şi raportor al unei comisii de anchetă privind efectele psihologice ale reţelelor sociale. Considerând că platforma oferă „conţinut care creează dependenţă”, ea i-a cerut lui Iris Knobloch să „reexamineze relevanţa acestui parteneriat”.

Pe baza lucrărilor comisiei, ea a denunţat un algoritm care „amplifică expunerea adolescenţilor la conţinuturi legate de depresie”. Ea se referă în special la mărturiile familiilor tinerelor victime, printre care fiicele Charlize, Marie şi Emma, care au fost găsite moarte după ce au consumat în mod regulat conţinut anxios pe TikTok. „Specialiştii ne spun că TikTok are un impact nociv asupra tinerilor”, adaugă ea.

Evenimente
26 mai Energy Road - Energie la tine acasă
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

„Trebuie să recunoaştem că, anul acesta, platforma a dat tot ce a avut mai bun. Într-un comunicat de presă din 6 mai, platforma detaliază noutăţile pentru acoperirea ediţiei 2025: o pagină dedicată festivalului în aplicaţie, un program special cu 25 de cineaşti internaţionali şi o seară TikTok organizată pe 14 mai pe plaja Copal.

Pentru a justifica astfel de resurse, platforma pretinde că este un spaţiu de „recenzii, recomandări şi analize de film”, în special datorită hashtag-ului #OnRegardeQuoi, care a adunat aproape 2,5 miliarde de vizualizări. „Nu trebuie să fim naivi”, a spus Laure Miller. „Tinerii nu mai pot urmări nici măcar un serial sau un film întreg. Sunt atât de obişnuiţi să vizioneze videoclipuri de câteva secunde”.

Milioane de abonaţi

Tiktok a apelat anul acesta la şapte creatori de conţinut, printre care @mlle_fantazia (3,3 milioane de abonaţi) şi tânăra actriţă din serialul Dear You, @poqssi (1,5 milioane de abonaţi). Dar această cifră nu include zecile de alţi creatori de conţinut - al căror număr de abonaţi depăşeşte foarte des un milion - care sunt invitaţi de mărci la toate evenimentele organizate la Cannes în paralel cu festivalul. „Deşi o parte din conţinut este relevant, este doar o picătură în ocean”, spune Laure Miller.

Pentru moment, Festivalul de la Cannes nu a răspuns public la această cerere de pauză. Întrebarea este dacă această alianţă nu face pur şi simplu un deserviciu cinematografiei, în beneficiul giganţilor digitali.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.