Continuarea animaţiei Paramount "PAW Patrol: The Mighty Movie" s-a clasat pe primul loc în box office-ul nord-american la debut, obţinând în weekend un profit solid de 23 de milioane de dolari din 3.989 de săli nord-americane, scrie Variety.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Aceste vânzări de bilete au fost mai mult decât suficiente pentru a domina celelalte trei noi lansări la nivel naţional, macabrul "Saw X" de la Lionsgate, thrillerul SF "The Creator" de la Disney şi New Regency, şi "Dumb Money" de la Sony, inspirat de acţiunile Game Stop.

Cu recenzii decente şi scoruri de audienţă puternice, continuarea "PAW Patrol" aproape a dublat debutul predecesorului "PAW Patrol" din 2021: The Movie", care s-a deschis cu încasări de 13 milioane de dolari, în timp ce a fost difuzat simultan pe Paramount+. Cea mai nouă aventură bazată pe popularul show TV pentru copii de la Nickelodeon s-a lansat şi la box office-ul internaţional cu 23,1 milioane de dolari, ajungând la un total global de 46,1 milioane de dolari.

"PAW Patrol: The Mighty Movie", coprodus de Spin Master Entertainment, a costat 30 de milioane de dolari. Franciza a câştigat 14 miliarde de dolari în vânzări cu amănuntul la nivel mondial începând cu 2014.

"Filmele 'PAW Patrol" nu sunt în liga giganţilor Disney, Pixar şi Illumination, dar nu sunt concepute pentru a fi", spune David A. Gross, care conduce firma de consultanţă cinematografică Franchise Entertainment Research.

"Saw X" a ocupat locul al doilea cu 18 milioane de dolari, un start impresionant pentru cea de-a zecea intrare în lunga serie horror. Nu este cel mai mare debut al grupului, care aparţine încă lui "Saw III" din 2006 (33 de milioane de dolari), dar s-a îmbunătăţit faţă de cele două tranşe anterioare, spinoff-ul "Spiral" din 2021 (8,7 milioane de dolari) şi "Jigsaw" din 2017 (16,6 milioane de dolari). La box office-ul internaţional, "Saw X" a strâns 11,3 milioane de dolari din 50 de teritorii, pentru un total estimat la nivel mondial de 29,3 milioane de dolari. A costat doar 13 milioane de dolari, aşa că va fi profitabil pentru susţinătorii săi până la finalul difuzării în cinematografe.

"The Creator", regizat de Gareth Edwards şi cu John David Washington în rolul liderului unui război între oameni şi inteligenţa artificială, s-a clasat pe locul al treilea, cu 14 milioane de dolari, sub aşteptări pentru filmul cu un buget de 80 de milioane de dolari. Cumpărătorii iniţiali de bilete au fost în proporţie de 69% bărbaţi, în timp ce 78% au avut peste 25 de ani. Salvarea filmului va fi box office-ul internaţional, unde filmul s-a deschis cu 18,2 milioane de dolari - fără a include China, Japonia şi Coreea.

Până pe locul şapte, "Dumb Money" a înregistrat un eşec cu 3,5 milioane de dolari, în timp ce drama s-a extins la 2.837 de săli după două săptămâni de lansare limitată. Unii analişti sugerează că ploaia torenţială care s-a abătut vineri asupra oraşului New York şi care a forţat unele cinematografe să se închidă pentru o zi a avut un impact mai mare asupra "Dumb Money" în comparaţie cu celelalte oferte din acest weekend.

"Această poveste are un interes deosebit în New York. Este vorba despre tranzacţiile bursiere şi despre Wall Street", spune Gross. "Cu vremea extremă care a încetinit acea piaţă, aceste cifre sunt în scădere".

Cu toate acestea, merită menţionat că filmul a obţinut 1,3 milioane de dolari vineri şi 1,3 milioane de dolari sâmbătă, când s-au redeschis cinematografele din zona New York-ului. Duminică a adăugat aproximativ 900.000 de dolari. De asemenea, nu ajută nici faptul că distribuţia formată din celebrităţi, printre care Seth Rogen, Paul Dano, Pete Davidson şi America Ferrera, nu are voie să promoveze filmul, care relatează bătălia mai ciudată decât ficţiunea dintre investitorii Reddit şi magnaţii de pe Wall Street pentru acţiunile GameStop, în timpul actualei greve SAG-AFTRA. După câteva proiecţii, "Dumb Money", cu rating R, a obţinut 7,3 milioane de dolari în box office-ul intern. A costat 30 de milioane de dolari, aşa că orice depreciere nu va fi catastrofală.

"The Nun II" a ocupat locul al patrulea, adăugând 4,6 milioane de dolari în al patrulea weekend de la lansare. Până în prezent, continuarea a generat 76,7 milioane de dolari în box office-ul intern şi 231 de milioane de dolari în întreaga lume. Încă mai are drumuri de parcurs pentru a egala "The Nun" original din 2018, cu 117 milioane de dolari în America de Nord şi 366 de milioane de dolari la nivel global.

Cu toate acestea, filmul de urmărire a costat 38 de milioane de dolari pentru a fi produs şi a fost practic singurul punct luminos într-o lună septembrie, altfel mohorâtă, la box office. Deocamdată, cinematografele aşteaptă cu nerăbdare debutul filmului-concert "Eras Tour" al lui Taylor Swift, care promite să readucă oamenii în cinematografe în masă atunci când va fi lansat la 13 octombrie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.