Cascadoriile, spargerea şi manipularea necorespunzătoare a echipamentelor de filmare se numără între riscurile principale cu care se confruntă casele de producţie pe platourile de filmare, iar cele mai importante elemente în vederea asigurării sunt logistica şi tehnica implicate în fiecare film.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Producţia unui film presupune eforturi concentrate din partea echipelor implicate, vizând un lung şir de activităţi între momentul scrierii scenariului şi cel al lansării produsului final”, a declarat pentru News.ro Georgiana Miron, director de marketing şi comunicare al Groupama Asigurări. „Dintre acestea, noi vizăm în special activităţile desfăşurate pe durata filmărilor, care implică riscuri logistice. Sunt tot felul de echipamente operate, iar platoul este adesea un furnicar, cu un număr mare de persoane aflate în continuă mişcare, ceea ce creşte riscul accidentării”.

Ea precizează că „se poate asigura orice, în funcţie de specificul filmului, de resursele implicate”.

„De exemplu, noi putem pune la dispoziţia casei de producţie asigurări de răspundere civilă, de echipamente electronice sau alte bunuri pentru durata transporturilor. Astfel, în cazul accidentelor în care sunt pagube materiale sau persoane rănite, producătorul îşi poate relua liniştit activitatea, ştiind că are aceste costuri neprevăzute acoperite”.

Compania asigură filme româneşti sau în care sunt implicaţi regizori, producători sau actori români. „Susţinem cinematografia română în mod concret, pornind de la o abordare de tip case-by-case, în care nu îşi au locul criteriile rigide. Din păcate, nu ne este greu să decidem asupra filmelor, pentru că nici nu se fac foarte multe”, a mai spus Miron.

Riscuri

Cel mai mare risc îl reprezintă spargerea sau manipularea necorespunzătoare a echipamentelor de filmare, iar valoarea pagubei poate ajunge la 20.000 - 30.000 euro pe aparat. „Acestea sunt riscuri specifice asigurării de echipamente electronice”.

„Se asigură şi cascadoriile, care în mod cert implică riscuri, dar şi măsurile de protecţie care se iau în timpul filmărilor sunt ridicate. În aceeaşi măsură, şi costurile cu poliţele de asigurare sunt calibrate”, a mai precizat ea.

Valoarea asigurării

Valoarea asigurării, a explicat Miron, este variabilă în funcţie de echipamentele folosite şi resursa umană implicată. Toate acestea depind de bugetul casei de producţie.

„Costul asigurării unui film cu buget ridicat, de 1.000.000 de euro sau chiar mai mare, va fi în mod sigur peste cel al asigurării unei producţii mici, de 100.000 euro, de exemplu, pentru că sunt mai multe persoane implicate, iar echipamentele pot fi şi ele numeroase şi costisitoare”.

Cele mai importante elemente în vederea asigurării sunt logistica şi tehnica implicate în fiecare film.

Groupama a acoperit costurile unor asigurări pentru producţii ca „Bacalaureat”, de Cristian Mungiu, „Sieranevada”, de Cristi Puiu, şi „Câini”, de Bogdan Mirică, care au avut premiera la Festivalul de Film de la Cannes în 2016, şi a fost a fost asigurătorul oficial al filmului „Octav” (2017), lungmetrajul de debut al regizorului Serge Ioan Celebidachi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.