Cea de-a patra ediţie a Fête de la Gastronomie/ Sărbătoarea Gastronomiei debutează vineri şi, timp de trei zile, în mai multe spaţii din Bucureşti, vor avea loc degustări şi masterclass-uri, iar invitatul de anul acesta este chef Fabrice Giraud, deţinător al unei stele Michelin.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Tema ediţiei de anul acesta este „Au coeur du produit - În inima produsului", care îşi propune să pună în evidenţă importanţa calităţii produselor folosite în universul gastronomiei şi, mai ales, diversitatea şi bogăţia produselor franţuzeşti.

Fabrice Giraud, chef cuisinier la restaurantul Maison Blanche din Paris, şi-a început cariera în restaurante de renume precum Chantecler du Negresco din Nisa, Grande Cascade din Paris şi Hôtel de Paris din Monaco, unde a lucrat alături de chef Alain Ducasse.

În 1999, a început să lucreze la un nou restaurant Le Pain et le Vin din Bruxelles, local ce a primit în scurt timp o stea Michelin. Originar din sudul Franţei, chef Fabrice Giraud îşi îmbogăţeşte preparatele cu arome descoperite în călătoriile sale prin lume.

Chef Fabrice Giraud va găti, la trei hoteluri din Bucureşti: o cină specială, joi, la Barbizon (Pullman), vineri, la Mercure, şi duminică, un brunch la Novotel.

El va susţine, vineri dimineaţă, un masterclass cu elevii de la Liceul Viilor, pentru a discuta despre importanţa cursurilor de formare profesională din sectorul hotelier. Giraud va participa la show-ul culinar al Digi 24 - „Sănătatea în bucate" - găzduit de bucătarul-şef Marius Tudosiei.

Pentru masterclass, el va pregăti un meniu franţuzesc clasic, ce va cuprinde, între altele, supă de ceapă şi lapte de pasăre. Special pentru emisiunea culinară, Giraud va găti un risotto pe bază de sfeclă şi o versiune modernă a preparatului lapte de pasăre.

Evenimentul Fête de la Gastronomie urmăreşte să evidenţieze oferta turistică gastronomică a Franţei, să pună în valoare bogăţia şi calitatea ingredientelor gastronomiei franceze, să încurajeze profesionişti din domeniul gastronomic valorizând calitatea muncii lor şi să ofere noi perspective atât pentru specialişti, cât şi pentru amatori.

„În timp ce societăţile noastre par să fie ameninţate de riscul banalizării, gastronomia este una dintre bogăţiile culturale care ne marchează identitatea, care exprimă o tradiţie, fiind în acelaşi timp un vector de împărtăşire, chiar de comuniune”, a declarat joi Michele Ramis, ambasadoarea Franţei la Bucureşti. În România şi Franţa, „gastronomia reprezintă o sursă de valoare adăugată şi o dezvoltare economică majoră, ancorată în solul nostru, susţinută mai presus de toate de agricultura dinamică, de un întreg lanţ uman de talente, de angajamente şi de pasiuni «de la furcă la furculiţă»”.

Ea a amintit că patru produse româneşti au obţinut recunoaşterea UE a calităţii: magiunul de prune de Topoloveni (IGP), salamul de Sibiu (IGP), novacul afumat din Ţara Bârsei (IGP) şi telemeaua de Ibăneşti (DOP). 

În Franţa, sectorul gastronomiei reprezintă o cifră de afaceri de peste 230 miliarde de euro şi 1,3 milioane de locuri de muncă în domeniul alimentaţiei.

Gastronomia franceză a fost inclusă, în 2010, în patrimoniul cultural nematerial al umanităţii, iar din 2018, vor fi constituite patru cetăţi gastronomice în patru oraşe care au răspuns apelului naţional de proiecte de înfiinţare de cetăţi gastronomice: Lyon, Paris-Rungis, Dijon şi Tours.

Evenimentul este organizat pentru al patrulea an consecutiv de Ambasada Franţei în România, Camera de Comerţ şi Industrie Franceză în România, Institutul Francez din România şi Business France alături de partenerii lor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.