Ziua păcălelilor, celebrată pe 1 aprilie, a prilejuit apariţia unui număr impresionant de articole amuzante în presa internaţională, iar cele mai inspirate dintre acestea au vizat o presupusă intervenţie a familiei regale britanice pentru a stopa Brexit, false campanii publicitare, o farsă eşuată a grupului Google şi redenumirea staţiilor de metrou din Paris.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pentru a fi amuzante, farsele publicate în presa internaţională de 1 aprilie trebuie să fie, cumva, plauzibile. False campanii publicitare, roboţi care joacă fotbal în universităţile din Ivy League şi ironii la adresa unei presupuse fraude în campania prezidenţială au concurat pentru statutul de cea mai bună farsă a anului, vineri, în presa din Statele Unite, informează Reuters.

ThirdLove, un producător de lenjerie intimă, a anunţat vineri că s-a asociat cu DogVacay, un serviciu de îngrijire a animalelor, alături de care a lansat o falsă campanie publicitară pentru o linie de sutiene pentru căţei.

Dartmouth College, o universitate din statul american New Hampshire, care foloseşte, începând din 2015, o marionetă robotizată - denumită ”MVP” - în timpul antrenamentelor echipei sale de fotbal american, încercând să reducă astfel numărul de accidentări suferite de studenţii-sportivi, a anunţat tot vineri că robotul în cauză va fi utilizat în meciurile oficiale, începând din sezonul viitor. 

Google a prezentat pe 31 martie o nouă funcţie, denumită ”Mic Drop”, care oferă utilizatorilor posibilitatea de a-şi încheia e-mailurile cu o imagine animată, inspirată dintr-un personaj din filmele din seria ”Despicable Me”, care îl împiedică pe destinatar să răspundă acelor mesaje. 

În urma numeroaselor critici primite pe internet, grupul Google a eliminat în cursul zilei de vineri această funcţie.

Politicianul american Ted Cruz, senator de Texas şi candidat la nominalizarea din partea Partidului Republican la alegerile prezidenţiale din Statele Unite, a intrat şi el în acest joc al păcălelilor de 1 Aprilie, publicând pe Twitter un mesaj în care a spus că rivalul său principal, Donald Trump, a acceptat invitaţia sa pentru o dezbatere televizată. Ulterior, politicianul american a publicat un nou mesaj pe Twitter, în care a recunoscut faptul că primul mesaj a fost o farsă.

Brexit a fost tema principală a glumelor şi farselor publicate în acest an în presa din Marea Britanie, referendumul despre o posibilă ieşire a Marii Britanii din UE făcând subiectul unui număr uriaş de articole apărute în The Guardian, The Independent, Daily Express şi The Telegraph. 

Site-ul Confused.com a publicat o ştire potrivit căreia luminile de la semafoarele britanice vor avea lumini roşii, albe şi albastre dacă Marea Britanie va vota pentru Brexit.

Strumpshaw, Tincleton şi Giggleswick, un serviciu specializat în cartografierea localităţilor britanice cu denumiri originale, a anunţat că UE vrea să interzică satelor şi oraşelor britanice dreptul de a adopta denumiri ”ciudate” sau ”murdare”. 

Site-ul Holiday Extras, specializat în oferte de vacanţe, a spus că Aeroportul Heathrow din Londra va implementa un sistem de ”dezorientare” a turiştilor, dacă Marea Britanie va vota pentru Brexit.

Politicienii britanici nu s-au lăsat nici ei mai prejos, iar Nigel Farage (politician eurosceptic, n.r.) a anunţat că va susţine campania ”Remain” (care luptă pentru menţinerea Marii Britanii în UE, n.r.). 

Cotidianul The Telegraph a anunţat că oficialii francezi şi germani de la UEFA sunt pe punctul de a cere suspendarea echipei de fotbal a Angliei, dacă britanicii vor vota în favoarea părăsirii Uniunii Europene la referendumul din 23 iunie.

The Guardian a publicat o ştire potrivit căreia familia regală britanică este pe cale să declanşeze o veritabilă criză constituţională, deoarece prinţul Philip, soţul reginei Elizabeth a II-a, este extrem de furios din cauza Brexitului şi a decis să se implice alături de alţi membri ai familiei regale în campania ”Remain”. 

Într-o altă glumă britanică, pe Twitter a fost publicat un anunţat potrivit căruia scriitoarea J.K. Rowling, autoarea romanelor din seria ”Harry Potter” şi susţinătoare înfocată a menţinerii Scoţiei în Marea Britaniei la referendumul din 2015, şi-ar fi schimbat părerea şi s-ar fi înrolat în ”Rezistenţa Scoţiană”. 

Animalele, în mod previzibil, au reprezentat o altă temă centrală adoptată de branduri, pe 1 Aprilie - trenuri speciale pentru căţei reprezintă o propunere lansată de North Yorkshire Moors Railway, restaurante cu preparate din peşte pentru pisici reprezintă o idee a companiei Young, în timp ce Pets At Home a promis iubitorilor de animale că îi va ajuta să vorbească fluent limba câinilor. 

În Franţa, site-ul 20minute.fr a citat un articol apărut în La Tribune, potrivit căruia compania Uber ar lansa un nou serviciu, ”unul dintre cele mai inovatoare, în special prin prisma respectării mediului înconjurător: clienţii vor fi transportaţi în spate, de alţi oameni”.

Regia de transport public din Paris a anunţat, vineri, că 13 staţii ale metroului parizian vor fi redenumite. 

Jurnalistul Bernard Pivot, o personalitate de marcă a emisiunilor de televiziune culturale din Franţa, a glumit şi el pe Twitter, în această zi specială. ”Amelie Nothomb a cerut cetăţenia franceză, pentru a câştiga mai uşor premiul Goncourt” şi ”Michel Houellebecq s-a lăsat de fumat” se numără printre cele mai amuzante dintre mesaje sale. 

Tot în Franţa, presa regională a publicat, vineri, un articol potrivit căruia autorităţile din Marsilia au luat decizia de a construi o replică a Turnului Eiffel.

În alte părţi ale lumii, 1 Aprilie a generat şi în acest an o serie de anunţuri umoristice. În Australia, grupul Groupon Australia a anunţat că oferă vacanţe de patru ani pe această ţară-continent, dacă Donald Trump devine preşedinte al Statelor Unite în toamna acestui an. 

În schimb, China a interzis Ziua păcălelilor, iar agenţia de presă oficială Xinhua a afirmat că tradiţia acestor glume şi farse, făcute pe 1 Aprilie, ”nu este chineză”. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.