Recent, La PrimaNews a fost explorată povestea Complexul Educaţional Laude-Reut, o instituţie care demonstrează cum performanţa academică poate fi armonios îmbinată cu dezvoltarea emoţională şi creativitatea. Invitaţii Clara, elevă la Laude-Reut, Ileana Guţu, mama Clarei, şi profesorul Emanuel Ştiuler, dascăl de matematică în cadrul aceluiaşi complex, au împărtăşit experienţe şi perspective valoroase despre o abordare educaţională inovatoare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Pasiune şi descoperire la o vârstă fragedă

Clara, o tânără pasionată de scris şi gătit, a povestit cum şi-a descoperit chemarea pentru literatură încă din clasa a doua, graţie unei învăţătoare care i-a prezentat un site de scris poveşti. Această abordare interactivă, axată pe practică şi explorare, este definitorie pentru Laude-Reut, povesteşte eleva. Mama eia explicat că decizia de a o înscrieClara la această şcoală, încă de la vârsta de trei ani, a fost influenţată de abordarea empatică şi de numărul mare de educatoare per grupă la grădiniţă, care asigurau o dezvoltare emoţională echilibrată a copiilor.

Matematica, creativitate şi inovaţie

Profesorul de matematică, Emanuel Ştiuler, a povestit despre atmosfera de „familie” din complexul educaţional. Aici, interacţiunea dintre elevi şi profesori depăşeşte graniţele orelor de curs. Predarea matematicii la Laude-Reut nu se limitează la teorie; profesorul integrează noţiuni din informatică, inteligenţă artificială şi fizică, arătându-le elevilor aplicaţiile practice ale conceptelor învăţate, spune el.

Un aspect remarcabil, evidenţiat de profesorul Ştiuler, este rolul său de facilitator. În pregătirea Clarei pentru Olimpiada de Matematică (unde a ajuns la etapa naţională), el a încurajat-o să-i explice ea lui conceptele, punând-o în „rolul de profesor”. Această metodă stimulează gândirea critică şi încrederea în propriile forţe, menţionează acesta.

Echilibrul între excelenţă şi bunăstare emoţională

Experienţa Clarei la Olimpiadă a arătat că excelenţa necesită efort şi dedicare. Aceasta a mărturisit că au existat momente în care a trebuit să renunţe la alte activităţi, pentru a face performanţă. Cu toate acestea, bucuria rezultatelor şi sprijinul constant din partea familiei, profesorilor şi colegilor au fost esenţiale, spune ea. Mama ei a subliniat că mediul şcolar a fost un factor favorizant clar, ajutând-o pe Clara „să-şi deschidă aripile, păstrându-şi sensibilitatea şi partea de creativitate”, afirmă ea.

Laude-Reut promovează o abordare holistică, unde comunicarea şcoală-familie este intensă, prin sesiuni individuale de feedback şi întâlniri comune. Şcoala este considerată o „extensie a familiei”, bazată pe valori comune precum excelenţa, umanitatea, empatia, grija faţă de mediu şi faţă de aproape. Proiectele practice, cum ar fi târgul de antreprenoriat cu componentă socială (unde banii obţinuţi au fost donaţi), îi învaţă pe copii să fie conştienţi de impactul acţiunilor lor.

Viitorul României: motivaţie, educaţie şi încredere

Clara a rezumat viziunea sa pentru viitorul României: „elevii doar trebuie să fie motivaţi. Adică dacă ai un vis, atunci vei merge cu plăcere la şcoală şi astfel copiii vor deveni adulţi educaţi şi astfel viitorul României cred că va fi foarte frumos”, spune ea.  Această perspectivă subliniază importanţa motivaţiei intrinseci şi a unui sistem educaţional care inspiră. Invitaţii de la Laude-Reut au demonstrat că un viitor frumos este posibil printr-o educaţie care nu se teme de schimbare, care se adaptează nevoilor copiilor şi care cultivă nu doar cunoştinţe, ci şi valori şi încredere.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.