Prezentăm sinteza săptămânii în domeniul educaţiei: de la diagnoza şi iniţiativele de reformă ale sistemului educaţional, introducerea unor standarde naţionale de evaluare, provocările întâmpinate de copii şi profesori în şcoli, şi până la iniţiative internaţionale în domeniul educaţiei:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Lansarea iniţiativei Rethink Education – un nou pact pentru educaţia românească

Pe 5 iunie 2025, Rethink România a lansat iniţiativa Rethink Education, cu participarea ministrului Daniel David. Evenimentul de la Impact Hub a adus împreună experţi, ONG-uri şi reprezentanţi ai mediului privat, într-un efort colectiv de a redesena viitorul educaţiei în România. Printre iniţiative: profesionalizarea carierei didactice, promovarea gândirii critice şi un jurământ simbolic al profesiei didactice, inspirat de jurământul hipocratic.

Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

Universităţile îşi declară misiunile instituţionale – criteriu pentru finanţare

Ministerul Educaţiei a publicat lista celor 32 de universităţi care şi-au declarat oficial misiunea instituţională: didactică, comprehensivă sau de cercetare avansată. Această autoasumare va influenţa modul în care instituţiile de învăţământ superior vor fi evaluate şi finanţate, marcând un pas semnificativ în reformarea sistemului universitar românesc.

Ministrul Daniel David: „Dacă eşti plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în şcoală” – Sindicatele protestează

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a propus ca profesorii să fie prezenţi în şcoli 8 ore pe zi, ca în orice altă profesie bugetară. Sindicatele au reacţionat dur, argumentând că deja se lucrează peste 40 de ore săptămânal, dintre care doar 18 sunt de predare. Reprezentanţii profesorilor văd în această idee o tentativă de a extinde norma didactică fără compensare financiară sau consultare reală.

SUA: Justiţia suspendă interdicţia lui Trump privind accesul studenţilor străini la Harvard

Un tribunal federal din SUA a suspendat aplicarea ordinului administraţiei Trump care restricţiona accesul studenţilor internaţionali la universităţi ce organizează cursuri online, precum Harvard şi MIT. Măsura fusese considerată discriminatorie şi risca să afecteze zeci de mii de studenţi din afara SUA. Decizia instanţei a fost salutată de mediul academic ca un gest în favoarea educaţiei globale şi a incluziunii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.