Ana Corina Miu este elevă în clasa a XI-a la Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti, unde îşi cultivă cu multă dedicare una dintre cele mai mari pasiuni: matematica.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Rezultatele ei vorbesc de la sine: de la medalii de bronz şi de argint la etapa naţională a Olimpiadei de Matematică, până la multiple distincţii în cadrul Brio Challenge, unde a fost de patru ori Campion BRIO şi de trei ori Vicecampion BRIO.

Interesul pentru matematică s-a născut devreme, încă din şcoala primară, când participa constant la toate concursurile de care auzea. Aşa a ajuns să participe şi la Brio Challenge, pe care l-a descoperit în clasa a VI-a, dintr-o postare online. Firea ei competitivă şi curioasă a făcut-o să se înscrie, iar de atunci a devenit o prezenţă constantă în competiţie. „Mi-a plăcut încă de la prima ediţie, mai ales pentru că e diferit de alte concursuri: se desfăşoară online, dar păstrează totuşi seriozitatea şi emoţia unui concurs fizic. Ce îmi place cel mai mult este faptul că primesc feedback la finalul fiecărei evaluări, aşa că pot să văd imediat unde am greşit şi să învăţ din asta. Practic, fiecare ediţie este o combinaţie între concurs şi exerciţiu de autoevaluare.”

Pentru Ana, matematica este mai mult decât o simplă materie pe care o studiază la şcoală. „Încă din clasele mici, am văzut dincolo de formule şi reguli, matematica mi s-a părut mai degrabă un joc logic, o lume complexă, dar cu sens. Fiecare problemă este ca o poveste, cu o soluţie ascunsă sub straturi de cifre şi formule, care abia aşteaptă să fie descoperită.”

Ce o atrage cel mai mult este creativitatea care stă în spatele soluţiilor şi conexiunile ascunse dintre informaţii. „Olimpiadele naţionale m-au învăţat că nu doar precizia contează, ci şi curajul de a gândi altfel, de a încerca o cale neobişnuită spre răspuns.”

Ana lucrează regulat la matematică, iar antrenamentele disponibile pe platforma BRIO, prin abonament, au ajutat-o să îşi îmbunătăţească ritmul şi claritatea în gândire. „Simpla înclinaţia pentru o astfel de disciplină nu e suficientă, aş zice că pregătirea e chiar mai importantă. Mie îmi place să o tratez ca pe o provocare, nu ca pe o obligaţie. Iar cu cât te antrenezi mai des, cu atât eşti mai rapid şi sigur pe tine în ziua concursului.”

Apreciază profesorii implicaţi pe care îi are, dar şi-ar dori un sistem de predare mai interactiv: „Mi-ar plăcea să ne axăm mai puţin pe teorie şi memorare şi, în schimb, să facem mai multe ore de practică: experimente, proiecte, exerciţii de logică şi gândire critică sau pur şi simplu exemple care să ne arate cum funcţionează lucrurile în viaţa de zi cu zi.”

Profesorul ideal al Anei ar trebui să o inspire, să o facă curioasă şi să ştie să o încurajeze atunci când se află într-un impas. „Pentru mine, un profesor bun este şi un mentor, nu doar un evaluator. De exemplu, profesoara mea de fizica, profesoara mea de romana si profesorul meu de matematica fac parte din liga profesorilor remarcabili.”

În afară de matematică, Ana este pasionată şi de alte ştiinţe, cum ar fi chimia, fizica şi informatica, şi este preocupată de mediu şi sustenabilitate. A înfiinţat chiar în liceul ei clubul GreenVia Crew, dedicat educaţiei ecologice şi implicării civice. „Pasiunea a apărut treptat: pe măsură ce am învăţat despre efectele schimbărilor climatice, mi-am dorit tot mai mult să fac ceva concret pentru mediu. Am combinat creativitatea cu această dorinţă de implicare şi a ieşit proiectul GreenVia Crew, prin care îmi doresc să încurajez şi alţi tineri să se informeze şi să se implice în protejarea mediului.”

În timpul liber, Anei îi place să deseneze şi să citească, dar şi să facă sport:  joacă volei, se plimbă cu bicicleta şi patinează. „Cel mai mult îmi plac activităţile care mă ajută să mă relaxez şi să îmi păstrez mintea limpede.” Când vine vorba de viitor, îşi doreşte totuşi să continue pe drumul ştiinţelor exacte şi să studieze inginerie. „Îmi place să înţeleg cum se leagă lucrurile între ele şi să găsesc soluţii practice la probleme complicate şi cred că ingineria e domeniul perfect pentru asta. Îmbină logica şi creativitatea, partea teoretică şi cea practică. Cel mai mult îmi doresc să fac ceva care nu doar că mă provoacă intelectual, ci îmi şi dă ocazia să construiesc, să experimentez şi să contribui cu idei noi.”

Pe toţi elevii interesaţi de matematică, Ana îi încurajează să participe la BRIO Challenge. „Este o experienţă care te ajută să-ti cunoşti mai bine punctele forte şi să-ţi îndrepţi punctele slabe, şi ,cel mai important, te învaţă să te bucuri cu adevărat de matematică.”

BRIO Challenge este o competiţie de matematică desfăşurată în format digital şi adresată elevilor din ciclul primar, gimnazial şi liceal, care urmăreşte identificarea şi recunoaşterea celor mai buni performeri la matematică din România.

Înscrierile pentru cea de-a unsprezecea ediţie deschise până pe 6 noiembrie 2025 şi se realizează online şi gratuit, prin accesarea brio.ro/challenge sau https://brio.ro/challenge-junior.

Organizat de BRIO, platforma edtech de evaluare standardizată în educaţie, BRIO Challenge este un proiect educaţional susţinut de Asociaţia Dedeman şi UniCredit Bank, recomandat de Societatea de Ştiinţe Matematice din România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.