Eforturile Volkswagen pentru găsirea unei soluţii de ieşire din scandalul emisiilor au degenerat într-un conflict legat de costul pe care ar trebui să îl suporte conducerea de vârf a grupului auto german, relatează Bloomberg.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Landul Saxonia Inferioară, al doilea mare acţionar al VW şi statul de origine al producătorului auto, s-a alătura sindicatelor care se opun plăţii integrale a bonusurilor, în timp ce directorul general Matthias Mueller vrea să propună reducerea voluntară a acestora cu 30%, potrivit informaţiilor din presa germană.

Tensiunile sunt amplificate şi de faptul că fostul director general Martin Winterkorn are dreptul la bonusuri pentru profitul obţinut de Volkswagen în 2015.

”Conducerea nu a demonstrat nicio abilitate de a înţelege reacţia publică la manipularea emisiilor. A contribuit mai mult decât angajaţii la crearea culturii care a declanşat scandalul”, a spus Erik Gordon, profesor de afaceri la University of Michigan.

Discuţiile reflectă tensiunile interne în creştere legate de reducerile de costuri necesare după scandalul izbucnit acum şapte luni.

Sindicatele insistă ca membrii conducerii să suporte o parte din costuri, pe fondul negocierilor legate de posibile reduceri ale locurilor de muncă.

Liderul de sindicat de la VW, Bernd Osterloh, care săptămâna trecută a cerut garantarea locurilor de muncă, s-a întâlnit luni cu membri ai consiliului de supraveghere, cu două săptămâni înainte ca grupul să anunţe remuneraţiile conducerii pentru 2015, la anunţarea rezultatelor financiare.

Volkswagen a anunţat că îşi va respecta obligaţiile contractuale faţă de angajaţi. Între aceste obligaţii se află un posibil bonus pentru Winterkorn şi plata a circa 10 milioane de euro preşedintelui Hans Dieter Poetsch, sub formă de compensaţii pentru renunţarea la funcţia de director financiar, mai bine remunerată.

Directorii Volkswagen beneficiază de unele dintre cele mai ridicate pachete salariale din industria auto.

În 2014, cei nouă membri ai board-ului grupului au câştigat în total aproape 70 de milioane de euro, din care 54 de milioane de euro sub formă de compensaţii.

Câştigurile şefilor VW sunt aproape duble faţă de  cele 37 de milioane de euro obţinute de cei nouă membri ai board-ului Daimler, incluzând şi bonusuri pentru rezultatele record din 2015.

Cei nouă directori ai BMW au câştigat pentru anul trecut 35,5 milioane de euro.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, riscă amenzi de ordinul miliardelor de euro, costuri pentru procese şi rechemarea în service a 11 milioane de vehicule la nivel mondial, după ce a recunoscut în septembrie anul trecut că a manipulat testele de poluare ale automobilelor diesel.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.