Grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), din care fac parte şi Asirom şi Omniasig, a anunţat, miercuri, că a înregistrat un avans de 2,9% al primelor brute subscrise în primele nouă luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 7,4 miliarde de euro, fiind înregistrat un avans pe toate liniile de business. România este singura piaţă unde performanţa din segmentul auto a fost mai puţin favorabilă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Excluzând asigurările de viaţă cu primă unică, subscrierile au crescut cu 5,4%. Cu excepţia asigurărilor de viaţă cu primă unică, creşteri semnificative au fost înregistrate din nou pe toate liniile de business, potrivit companiei.

”Operaţiunile dinRepublica Cehă, Ţările Baltice şi Ungaria au fost principalele surse de creştere a primelor. VIG a înregistrat creşteri de două cifre pe toate liniile debusiness în Ţările Baltice, unde volumul totalde prime subscrise s-a majorat cu 16,5%. Ungaria a înregistrat de asemenea o creştere de două cifre (+11,2%)”, se arată în comunicat.

Profitul înainte de impozitare al grupului a crescut cu 6,4% în primele trei trimestre din 2018, la 352,3 milioane de euro. Creşteri semnificative ale profitului au fost înregistrate în Austria, Republica Cehă şi segmentul Alte pieţe din ECE, care include, printre altele, Croaţia, Serbia, Macedonia şi Ucraina.

”Creşterea de 34,9% înregistrată în Ungaria a avut o contribuţie importantă la rezultatul înainte de impozitare al Grupului şi a avut la bază un efect statistic generat de reducerea, în 2017, a valorii contabile a activelor Vienna Life. Creşterea de 21,7% înregistrată de subsidiarele din Bulgaria ale Grupului VIG a avut de asemenea o contribuţie importantă la evoluţia rezultatului Grupului”, se arată în comunicat.

Însă, România este singura piaţă unde performanţa din segmentul auto a fost mai puţin favorabilă, potrivit companiei, iar o pierdere de 72,2 milioane de euro a fost raportată în primele trei trimestre din 2018.

”Aceasta a fost cauzată în primul rând de o depreciere a fondului comercial în valoare de 50,1milioane de euro efectuată în trimestrul al doilea,de constituirea unui provizion aferent unei investigaţii antitrust la nivel de piaţă aflată în desfăşurare şi de creşterea rezervelor pe liniile de asigurări auto în trimestrul al treilea din 2018”, se arată în comunicat.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.