Proprietarul mărcii de modă Zara, Inditex, a depăşit rivalul suedez H&M în eforturile sale de a-şi reveni după criza coronavirusului, vânzările din trimestrul al doilea crescând peste nivelul anterior pandemiei, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Vânzările trimestriale ale celui mai mare comerciant cu amănuntul din lume au depăşit nivelul anterior pandemiei deoarece majoritatea magazinelor s-au redeschis şi oamenii s-au grăbit să îşi reînnoiască garderoba după închiderea magazinelor impusă pentru a stopa răspândirea virusului. Vânzările companiei concurente H&M consemnat o creştere sib aşteptări în trimestrul încheiat în august şi au rămas sub nivelul prepandemic.

H&M a afirmat că restricţiile i-au împiedicat dezvoltarea, în special în Asia.

Pablo Isla, preşedintele executiv al Inditex, a declarat că vânzările în magazine şi online se redresează progresiv pentru toate mărcile şi pieţele, în pofida unor restricţii în Asia din cauza pandemiei.

"Am avut un început puternic în sezonul de toamnă iarnă. Distanţarea competitivă a Inditex este mai mare ca niciodată ", a declarat el într-o conferinţă telefonică.

Analiştii au declarat că consumatorii şi-au schimbat cheltuielile recent pentru a se concentra pe îmbrăcăminte, întrucât oraşele mari revin încet la normalitate şi majoritatea restricţiilor sunt anulate, o tendinţă de care beneficiază mărcile Inditex, care includ între altele Zara şi Massimo Dutti.

Profitul net al companiei spaniole în trimestrul al doilea, de 850 milioane euro, a fost mai mare decât cele 214 milioane euro (181,14 milioane dolari) înregistrate în aceeaşi perioadă în 2020 şi cu 4% mai mare decât profitul din 2019.

Inditex a declarat că vânzările s-au accelerat în perioada mai-iulie la 6,99 miliarde de euro, fiind cu 7% mai muri decât în ​​aceeaşi perioadă din 2019, deoarece cumpărătorii au început să cumpere din nou haine pentru evenimente sociale de vară.

Vânzările din al doilea trimestru au fost în concordanţă cu cele 7,02 miliarde de euro anticipate de analiştii chestionaţi de Refinitiv.

Inditex a declarat că vânzările din magazine şi online, la curs de schimb constant, realizate în august şi prima săptămână din septembrie, au fost cu 22% mai mari decât în ​​urmă cu un an şi cu 9% mai mari faţă de ​​aceeaşi perioadă a anului 2019.

În timpul pandemiei, Inditex şi-a consolidat platforma digitală de vânzare cu amănuntul şi şi-a închis centrele de vânzare mai mici din întreaga lume, în favoarea extinderii magazinelor emblematice capabile să funcţioneze ca mini hub-uri de distribuţie.

Inditex a declarat că 99% din toate magazinele sale s-au redeschis şi operează în prezent 6.654 de magazine în întreaga lume, comparativ cu 7.337 de magazine de acum un an.

Preşedintele Isla a spus că unul dintre cele mai mari magazine Zara se va deschide la Paris până în octombrie, iar marca Uterque se va integra în magazinele Massimo Dutti până anul viitor, în cadrul unei strategii de transformare digitală despre care a spus că va fi accelerată.

Vânzările online ale Inditex au crescut cu 36% în prima jumătate a anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, când restricţiile privind mobilitatea pe pieţele cheie, inclusiv Marea Britanie, Germania şi Franţa, au forţat cumpărătorii să cumpere de acasă.

Compania se aşteaptă ca vânzările online să depăşească 25% din totalul vânzărilor din acest an şi va lansa la sfârşitul lunii septembrie o colecţie sportivă pentru bărbaţi sub numele Zara Athleticz.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.