Vânzările retail în volume de benzină ale grupului ungar MOL în România au fost stabile în primul trimestru, în timp ce volumele de motorină au crescut cu 2,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit rezultatelor raportate vineri de grup.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Rezultatele operaţionale CCS EBITDA ale Grupului MOL din primul trimestru au crescut cu 2%, ajungând la 625 milioane dolari, grupul fiind aproape de a atinge ţinta anuală EBITDA de 2,2 miliarde USD.

”Rezultatul EBITDA al segmentului Upstream (Explorare şi Producţie) a crescut faţă de anul trecut cu 31%, ajungând la 287 milioane dolari datorită preţului mai ridicat la petrol, a producţiei mai mari şi a costurilor mai scăzute. Producţia zilnică a fost în medie de 110.000 barili echivalent petrol în condiţiile în care s-a început exploatarea perimetrului Catcher, iar producţia celorlalte zone de producţie din Marea Britanie s-a stabilizat”, arată raportul grupului.

Rezultatul operaţional CCS EBITDA al segmentului Downstream (Rafinare şi Petrochimie) a scăzut cu 33% la 218 milioane dolari de la nivelul record de anul trecut, pe măsură ce marjele pe segmentul de rafinare şi al produselor petrochimice s-au micşorat datorită creşterii preţului petrolului şi a lucrărilor de întreţinere la rafinării.

Segmentul Serviciilor pentru Clienţi (Retail şi alte soluţii de mobilitate) a raportat din nou cel mai bun rezultat trimestrial din istorie, valoarea EBITDA ajungând la 81 milioane dolari, o creştere de 48% faţă de anul trecut datorită puternicei contribuţii a produselor fuel şi non-fuel. Consumul de carburanţi auto a crescut cu aproximativ 3% faţă de anul trecut în regiunea Europei Centrale şi de Est, creând un mediu propice.

 “Am reuşit să creştem valoarea EBITDA în primul trimestru de la un nivel ridicat ceea ce a dovedit încă o dată rezistenţa modelului nostru de business integrat, asigurând şi o bază solidă pentru un nou an plin de succes, dar şi pentru munca noastră de transformare strategică. Pe măsură ce preţurile la petrol cresc, cererea în regiune rămâne solidă, iar marjele pe segmentul de rafinare şi produse petrochimice sunt supuse presiunii, majorarea impresionantă a rezultatelor pe segmentele Upstream şi Servicii pentru Clienţi compensează din plin profiturile mai mici ale segmentului Downstream”, afirmă preşedintele-director general Zsolt Hernádi.

Grupul MOL are operaţiuni în peste 30 de ţări şi aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga. Compania are o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în zece ţări, din care 213 în România.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.