Vânzările consolidate ale Bosch în România au scăzut uşor anul trecut, la peste 2 miliarde de lei (436 de milioane de euro), de la 2,1 miliarde lei (452 milioane euro) în anul anterior, potrivit rezultatelor raportate miercuri, care arată că furnizorul de tehnologii şi servicii intensifică treptat activităţile de producţie în România după o diminuare temporară a acestora.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, şi-a încheiat anul fiscal 2019 în România cu vânzări consolidate ce însumează peste 2 miliarde de lei (436 de milioane de euro). Vânzările totale nete de 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au înregistrat o creştere de 18 de procente faţă de anul precedent", anunţă compania.

Reprezentanţii companiei nu pot oferi însă o prognoză pentru anul 2020 în ansamblu.

"Bosch a înregistrat o creştere puternică în 2019, iar compania şi-a continuat planurile de investiţii şi extindere în România, urmând o strategie centrată pe tehnologie şi inovaţie. În pofida economiei globale slabe şi a scăderii producţiei în sectorul auto, grupul Bosch a înregistrat o evoluţie pozitivă în România, în toate sectoarele de activitate, la începutul anului 2020. Cu toate acestea, din cauza crizei economice la nivel mondial generată de pandemia Covid-19, anul acesta este unul atipic chiar şi pentru Bosch. Având în vedere numeroasele variabile, nu putem oferi o prognoză pentru anul 2020 în ansamblu", a declarat Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch SRL şi reprezentantul grupului Bosch din România.

Bosch anunţă totodată că intensifică treptat activităţile de producţie în România după o diminuare temporară a acestora.

"Compania a pus în aplicare numeroase măsuri pentru a se asigura că angajaţii sunt protejaţi în manieră corespunzătoare împotriva infecţiei cu coronavirus. Pregătirile pentru intensificarea activităţii sunt coordonate sub auspiciile unei strânse colaborări între companie, clienţi, furnizori, autorităţi şi reprezentanţii angajaţilor", arată compania.

În 2019, numărul de angajaţi în cadrul Bosch România a fost de peste 8.000.

De asemenea, compania realizează un test rapid pentru Covid-19, recent dezvoltat, dar şi cu dispozitivul de analiză Vivalytic. Compania intenţionează să producă peste un milion de teste rapide în 2020 şi să crească producţia de teste la trei milioane anul viitor. Mai mult, în unele regiuni, Bosch produce măşti de protecţie şi dezinfectanţi, utilizate în principal pentru protecţia angajaţilor săi.

"În România, Bosch a donat echipamente medicale, echipamente de protecţie, electrocasnice Bosch, scule electrice şi componente auto Bosch pentru spitalele şi pentru personalul medical din prima linie şi a contribuit, împreună cu jucători importanţi ai industriei auto locale, la punerea în funcţiune a 50 de ventilatoare mecanice. Voluntarii Bosch au donat, în mod individual, bani, laptopuri şi alte dispozitive electronice, oferind astfel provizii de alimente şi facilitând accesul la educaţie pentru mai multe familii dezavantajate", a spus Mihai Boldijar.

Bosch a investit 360 milioane lei în 2019 în România

Bosch a investit aproximativ 360 de milioane de lei (peste 76 de milioane de euro) în România, în 2019, în principal în dezvoltarea uzinelor sale de producţie din cadrul diviziei Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj, precum şi în domeniul cercetării şi dezvoltării, în Centrul de Inginerie Bosch din Cluj.

"2019 a fost un an de creştere semnificativă pentru fabrica de componente auto electronice din Jucu, judeţul Cluj, care şi-a extins capacităţile de producţie şi depozitare, precum şi portofoliul de produse şi a inaugurat a doua sa unitate de producţie. Valoarea investiţiilor se ridică la 40 de milioane de euro", precizează compania.

La Cluj, Bosch fabrică unităţi electronice de comandă dedicate creşterii siguranţei în trafic şi confortului la conducere, livrând, din 2014, peste 200 de milioane de unităţi electronice de comandă clienţilor săi internaţionali .

De asemenea, Fabrica Bosch din Blaj a început producţia pentru un nou senzor, senzorul de particule EGS-PM. În plus, Bosch a inaugurat în 2019 o nouă clădire de birouri şi laboratoare care găzduiesc aproximativ 250 de angajaţi. Tot anul trecut, fabrica şi-a relocat depozitul într-un nou centru logistic cu o suprafaţă de peste 20.000 de metri pătraţi. Unitatea de producţie Bosch din Blaj a inaugurat la începutul anului 2019 un nou centru de instruire Bosch. Fabrica din Blaj a devenit unitatea de producţie coordonatoare Bosch la nivel global pentru senzori de detonaţie, începând cu anul 2020.

"Având în vedere pandemia de coronavirus, Bosch anticipează provocări considerabile pentru economia globală în anul financiar curent. Pentru a obţine cel puţin un rezultat echilibrat, va depune un efort suprem, a anunţat consiliul de administraţie al grupului Bosch în cadrul conferinţei anuale de presă din Germania, care a avut loc recent. În ciuda provocărilor generate de situaţia actuală, Bosch îşi păstrează cursul strategic pe termen lung: furnizorul de tehnologie şi servicii continuă urmărirea sistematică a obiectivelor climatice ambiţioase şi dezvoltă activităţile necesare pentru a sprijini o extindere a mobilităţii sustenabile", anunţă compania.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în 2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126 locaţii din lume, precum şi aproximativ 30.000 de ingineri software.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.