Vânzările gigantului chinez de comerţ electronic Alibaba au atins luni un nou record, de 38,4 de miliarde de dolari, de Ziua Celibatarilor, cel mai mare eveniment de shopping la nivel mondial, relatează site-ul techcrunch.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Anul trecut, Alibaba a realizat de Ziua Celibatarilor vânzări de 30,7 miliarde de dolari.

În  ediţia din 2019, a 11-a, cele mai vândute produse au fost gadgeturile electronice şi produsele de modă, au declarat directori ai companiei.

La acest eveniment, echivalentul chinezesc al Black Friday şi al Cyber Monday, au participat peste o jumătate de miliard de persoane, din mai multe ţări.

Ziua Celibatarilor atrage vânzări mult mai mari faţă de cele două evenimente de cumpărături asemănătoare din Statele Unite. Astfel, în cele cinci zile de Black Friday din SUA au avut loc vânzări de 25 de miliarde de dolari, în timp ce Cyber Monday a generat vânzări de sub 8 miliarde de dolari.

Alibaba a anunţat luni că a atras primul miliard de dolari de vânzări în numai 68 de secunde.

Pentru a face legătura între oamenii din China şi cei care locuiesc în alte regiuni, Alibaba deţine un  număr de site-uri dedicate. Astfel, AliExpress comercializează bunuri ale unor branduri chineze către persoane ddin străinătate, în timp ce Taobao vinde bunuri ale unor branduri hinezeşti către persoane din China.

La spectacolul de deschidere a evenimentului au participat o serie de celebrităţi, între care Taylor Swift şi starul asiatic GEM. În acest an, Alibaba s-a concentrat şi pe o transmisiune online în direct prin intermediul platformei sale, un fenomen care s-a dezvoltat semnificativ în China.

Într-un video transmis online în direct, prin streaming, Kim Kardashian a anunţat săptămâna trecută că brandul său de parfumuri KKW va fi vândut pe Tmall de Ziua Celibatarilor.

Jack Ma, fondatorul Alibaba Group, care s-a retras în septembrie, a lipsit de la eveniment.

La un briefing de presă, directorul pentru tehnologie al Alibaba, Jeff Zhang, a descris evenimentul de pe 11 noiembrie ca ”un avion care zboară cu viteză turbo”, adăugând că îmbunătăţirea acestui motor a fost cea mai mare preocupare a sa.

Una dintre aceste îmbunătăţiri este reţeaua de logistică, care este încă o vulnerabilitate a gigantului de tehnologie. Săptămâna trecută, Alibaba a anunţat că va investi alte 3,3 miliarde de dolari în unitatea de logistică Cainiao, pe care a înfiinţat-o în urmă cu şase ani împreună cu alte companii.

Noul record de vânzări realizat de Alibaba de Ziua Celibatarilor va atrage mai multă încredere din partea acţionarilor, la vânzarea unor acţiuni în valoare de 15 miliarde de dolari la bursa din Hong Kong, în această lună.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.