Vânzările de tichete cadou vor creşte, în perioada Paştelui, cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în special datorită majorării cererii venite din partea IMM-urilor şi a modificărilor Codului Fiscal, potrivit unui comunicat publicat miercuri de unul dintre principalii emitenţi de tichete valorice, Up România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Estimarea este făcută în baza pre-comenzilor înregistrate de companie până în prezent, a explicat directorul general al Up România, Elena Pap.

Tendinţa este ”accelerată în special de IMM-uri care au văzut că acest model de stimulare a angajaţilor funcţionează la companiile mari şi foarte mari cu rezultate directe asupra productivităţii. În plus, acordarea de tichete cadou este favorizată şi de modificările Codului Fiscal aplicate din 2016”, a declarat Elena Pap, în cadrul comunicatului.

Tendinţa de creştere continuă după avansul înregistrat anul trecut, când numărul companiilor care au acordat avantaje salariale de tipul tichetelor de masă sau cadou a crescut cu 27% faţă de 2015.

Companiile care au apelat în 2016 pentru prima dată la acest sistem de recompensare provin cu prioritate din Bucureşti-Ilfov (26%), zona de centru (15%) şi zona de nord-est (12%).

Avansul a avut loc în contextul legislaţiei favorabile, promovată de Codul Fiscal, ce a intrat în vigoare în ianuarie 2016. Astfel, tichetele cadou sunt scutite de impozit pentru valori de până la 150 de lei, putând fi acordate atât salariaţilor, cât şi copiilor minori ai acestora. Drept urmare, un salariat cu doi copii minori poate primi tichete cadou în valoare de 450 de lei, pentru care va fi scutit de impozit, iar compania este scutită de contribuţii sociale.

Tichetele cadou sunt acceptate în România într-o reţea de peste 55.000 de magazine, iar beneficiarii acestora pot achiziţiona inclusiv bijuterii, haine, încălţăminte, electronice şi servicii de turism.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.