Transportatorii din România mai au la dispoziţie două săptămâni pentru a se înscrie în acţiunea de recuperare a daunelor provocate de cartelul camioanelor, acţiune care are loc la nivel european, a anunţat marţi Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în cadrul unei conferinţe de presă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În 19 iulie 2016, Comisia Europeană (CE) a descoperit implicarea a cinci dintre principalii producători europeni de camioane - DAF, Daimler, Iveco, MAN şi Volvo - în constituirea unui cartel ilegal de stabilire a preţurilor, în perioada ianuarie 1997 – ianuarie 2011, care a actionat în întreg spaţiul economic european.

”Transportatorii rutieri români care au achiziţionat camioane noi, inclusiv prin leasing, îşi pot recupera daunele provocate de ”cartelul camioanelor” prin intermediul Financialright Claims GmbH, accesând platforma www.cartelcamioane.ro. Data limită pentru înregistrare este 31 mai 2018 şi pot fi înscrise numai camioanele care au fost înmatriculate începând cu ianuarie 2003 până la data de 31 decembrie 2016”, a anunţat patronatul.

Acţiunea în instanţă este asigurată de casa de avocatură Hausfeld Rechtsanwälte LLP, una dintre cele mai mari firme de avocatură din Europa şi SUA, specializată în dreptul concurenţei.

În perioada vizată, au fost vândute, în Uniunea Europeană (UE) în jur de 10 milioane de camioane, iar numărul solicitărilor de daune este estimat la maximum un milion. Totodată, preţul a fost mărit în mod artificial, potrivit estimărilor, cu un procent cuprins între 10% şi 20%.

În septembrie 2017, CE a descoperit şi implicarea Scania în cartel, potrivit UNTRR. 

Cartelul a afectat camioanele de mediu si mare tonaj, camioanele de tonaj mediu fiind definite ca având masa între 6 şi 16 tone, iar camioanele de mare tonaj sunt cele care cântăresc peste 16 tone.

”Pentru transportatorii rutieri din România, acţiunea juridică va avea loc în Germania, unde legislaţia este prietenoasă cu firmele afectate de înţelegerile de tip cartel”, se arată în comunicat.

În sprijinul acţiunii transportatorilor rutieri se află şi ultimele decizii ale instanţelor din Germania, potrivit UNTRR. Astfel, în luna aprilie 2018, Curtea Districtuală din Hanovra şi Curtea Districtuală din Stuttgart au emis trei hotărâri împotriva membrilor cartelului de camioane.

”În plus, faţă de hotărârea de anul trecut a Curţii Districtuale din Hanovra, aceasta înseamnă că în prezent există patru hotărâri ale instanţelor germane care arată că producătorii de camioane sunt răspunzători în principiu de daunele provocate de înţelegerea de tip cartel”, a anunţat UNTRR.

În 19 iulie 2016, CE a aplicat o amendă principalilor producători de camioane, deoarece Daimler (Mercedes-Benz), Volvo/Renault, Iveco, MAN şi DAF au fost găsiţi vinovaţi de constituirea unui cartel între anii 1997 şi 2011, în vederea stabilirii ilegale a preţurilor pentru camioanele medii şi mari. În 27 septembrie 2017, Comisia a mai aplicat o amendă unui alt producător de camioane, Scania, pentru participarea la cartelul mai sus menţionat. Amenzile totale s-au ridicat la 3,7 miliarde de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.