Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România a solicitat Ministerului Finanţelor un punct de vedere privind obligaţia plăţii de către persoanele care dau băncii în plată un imobil a impozitului pentru tranzacţia prin care fac transferul de proprietate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Solicitarea vine după intrarea în vigoare a legii dării în plată, în condiţiile în care notarii au avut la dispoziţie 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial pentru a cere acest punct de vedere.

"Având în vedere impactul social al Legii nr.77/2016 privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligaţiilor asumate prin credite, precum şi dezbaterile existente în spaţiul public cu privire la neplata impozitului pe venitul din transferul bunurilor din patrimoniul personal în aplicarea acestei legi, Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România a solicitat Ministerului Finanţelor Publice un punct de vedere cu privire la obligativitatea plăţii de către transmiţător a acestui impozit la încheierea actelor de dare în plată, în condiţiile Legii nr.77/2016", se arată într-un comunicat al organizaţiei notarilor.

Uniunea precizează că punctul de vedere al Finanţelor va fi comunicat tuturor notarilor publici pentru a aplica prevederile actului normativ în mod unitar.

Avocatul Gheorghe Piperea a explicat luni, pentru News.ro, că taxele pentru contractul de transfer al proprietăţii de la debitor către bancă trebuie să ţină cont de listele de preţuri ale imobilielor pe care le au notarii.

"Pentru un apartament care valorează 45.000 de euro, după estimările mele, toate taxele ar trebui să fie de maxim 4.000 de lei, cu tot cu notarul", a menţionat Piperea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.