Consiliul a adoptat joi norme mai simple privind formarea şi certificarea navigatorilor, arată un comunicat al Ministerului Transporturilor, care precizează că un cadru de reglementare simplificat va contribui la menţinerea unui nivel ridicat de siguranţă pe mare şi la prevenirea poluării.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Cadrul va facilita, de asemenea, libera circulaţie a navigatorilor pe teritoriul UE, ceea ce va face ca sectorul transportului maritim să devină o opţiune de carieră mai atractivă, contribuind astfel la soluţionarea lipsei de personal calificat", mai arată comunicatul.

Reforma are ca obiectiv să menţină alinierea normelor UE cu normele internaţionale şi să îmbunătăţească eficienţa şi eficacitatea mecanismului centralizat de recunoaştere a navigatorilor din ţări terţe. Această revizuire va spori, de asemenea, claritatea juridică în ceea ce priveşte recunoaşterea reciprocă a certificatelor navigatorilor eliberate de statele membre.

Cadrul internaţional în acest domeniu este Convenţia internaţională privind standardele de pregătire a navigatorilor, brevetare/atestare şi efectuare a serviciului de cart a Organizaţiei Maritime Internaţionale („Convenţia STCW”).

În cadrul mecanismului comun al UE pentru recunoaşterea brevetelor navigatorilor din ţări terţe, Comisia efectuează controale periodice pentru a asigura respectarea cerinţelor directivei UE şi ale Convenţiei STCW de către statele membre ale UE şi ţările terţe. Directiva modificată va raţionaliza procedura de recunoaştere a noi ţări terţe şi va revizui termenele.

În ceea ce priveşte recunoaşterea navigatorilor din alte state membre, noile norme vor preciza certificatele care trebuie să fie recunoscute reciproc pentru a permite navigatorilor certificaţi de către o ţară a Uniunii să lucreze la bordul navelor care arborează pavilionul unui alt stat membru al UE.

La 11 februarie 2019, Preşedinţia României la Consiliul UE şi Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la proiectul de directivă.

Actul juridic se va publica acum în Jurnalul Oficial al UE. Acesta va intra în vigoare la 20 de zile după publicare. Statele membre vor avea la dispoziţie doi ani pentru a integra dispoziţiile acestuia în dreptul lor intern.

De asemenea, cu ocazia aniversării a zece ani de cooperare în cadrul Parteneriatului estic (EaP), miniştrii transporturilor din cele 28 de state membre ale UE şi din cele şase ţări din cadrul EaP s-au reunit joi la Luxemburg pentru a discuta despre cooperarea în domeniul transporturilor. Principalele subiecte ale discuţiei au fost siguranţa rutieră şi infrastructura, inclusiv investiţiile legate de reţeaua transeuropeană de transport (TEN-T) extinsă. Miniştrii au aprobat o declaraţie comună privind modalităţi specifice de a continua această cooperare.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.