Ofertele publice iniţiale ale unor companii unicorn precum Uber, Lyft şi Slack au dezamăgit, dar acest lucru nu a împiedicat ca în 2019 un număr record de companii să intre în această categorie, care include firme de tehnologie evaluate la peste 1 miliard de dolari, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

De la începutul acestui an, în Statele Unite au apărut 66 de companii unicorn susţinute de companii de investiţii, faţă de 58 în 2018, potrivit datelor firmei de analiză CB Insights.

”Consider că sunt prea mulţi bani, iar multiplii au luat-o razna”, a declarat Aileen Lee, partener fondator la firma Cowboy Ventures, care în 2013 a inventat termenul unicorn pentru a descrie companiile de tehnologie evaluate la peste 1 miliard de dolari.

În 2013, Lee a numărat 39 de companii unicorn create în SUA începând din 2003, respectiv circa patru pe an.

Creşterea numărului de companii unicorn noi se datorează în cea mai mare parte capitalului record aflat la dispoziţie, potrivit mai multor investitori, plus dorinţei existente în rândul companiilor de a rămâne mai mult timp în sectorul privat.

A fi unicorn este un simbol şi oferă un statut companiilor care vor să se remarce.

În timp ce numărul companiilor unicorn din Statele Unite este în creştere, în China a avut loc o scădere semnificativă, arată datele firmei Crunchbase. Astfel, 21 de companii din China au fost incluse în acest an în categoria unicorn, faţă de 58 în 2018.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.