Comisarul antitrust al Uniunii Europene, Margrethe Vestager, a avertizat Apple să acorde un tratament egal tuturor aplicaţiilor de pe platforma sa, pe fondul schimbărilor legate de confidenţialitatea datelor al producătorului de iPhone-uri, care au atras acuzaţii de practici anticoncurenţiale din partea Facebook, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Apple va cere utilizatorilor de iPhone-uri, din această primăvară, să îşi dea consimţământul pentru urmărirea datelor lor pentru reclamele personalizare, afirmând că vrea să protejeze viaţa privată a utilizatorilor. În schimb, acest fapt va limita abilitatea aplicaţiilor de a colecta date din telefoanele oamenilor pentru publicitatea ţintită.

Facebook se află printre cei mai vocali critici, pentru că va pierde o parte substanţială din venituri în urma măsurii Apple.

Într-o postare pe blog din luna decembrie, Facebook a descris comportamentul Apple ca fiind anticoncurenţial, afirmând că platforma de publicitate personalizată a Apple va fi exceptată de la noua cerinţă de a oferi utilizatorilor dreptul de a opta dacă să fie urmăriţi de părţi terţe.

Vestager a spus că, în timp ce problema are legătură cu viaţa privată, se poate transforma într-o problemă antitrust dacă Apple influenţează piaţa.

“Poate fi o problemă de concurenţă, dacă Apple nu tratează în acelaşi mod aplicaţiile proprii”, a afirmat Vestager luni, într-un interviu.

Vestager a spus că până acum nu a primit o plângere legată de schimbările vizate de Apple.

Comisarul a adăugat că măsura Apple referitoare la confidenţialitatea datelor este similară cu propunerea sa de anul trecut pentru limitatea puterii giganţilor americani de tehnologie şi de a permite consumatorilor să aibă un  control mai mare asupra datelor lor personale.

”Este un lucru foarte bun de a avea o posibilitate clară de a opta. Dacă ne uităm la Legea Serviciilor Digitale, legea pentru Pieţele Digitale, sunt unele soluţii pe care le analizăm”, a arătat Vestager.

Apple nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii. Compania a afirmat că posibilitatea de a opta se va aplica tuturor dezvoltatorilor care urmăresc utilizatorii, între care şi Apple, dar că deoarece platforma sa de publicitate nu urmăreşte utilizatorii, opţiunea este discutabilă.

Apple este vizată în prezent de două investigaţii ale UE, una referitoare la sistemul de plăţi mobile Apple Pay şi una referitoare la App Store.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.