Uniunea Europeană a acuzat marţi Amazon că afectează concurenţa pe piaţa de retail, folosindu-se de mărimea, puterea şi datele pe care le obţine pentru a profita de comercianţii mici care îşi vând produsele pe platforma sa online, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Punerea sub acuzare, anunţată de comisatul pentru concurenţă Margrethe Vestager, este cea mai recentă măsură europeană împotriva unui gigant american al tehnologiei, într-o perioadă în care pandemia de Covid-19 a amplificat rolul Amazon în economia globală, odată cu creşterea puternică a vânzărilor online din cauza restricţiilor impuse de autorităţi.

Comisia Europeană a investigat Amazon pentru dublul său rol de piaţă de desfacere pentru micii comercianţi şi de comerciant concurent, în timp ce compania este cercetată în Statele Unite pentru posibile rele tratamente aplicate vânzătorilor, precum şi pentru dubla sa calitate.

Autoritatea de reglementare europeană a analizat modul în care Amazon colectează datele de la firmele care vând pe platforma sa şi care oferă produse de la electronice şi jucării la alimente şi aparatură destinate bucătăriilor. Potrivit  Comisiei Europene, Amazon se foloseşte de informaţii sensibile, care arată care produse sunt populare şi care nu, pentru a oferi produsele proprii cele mai potrivite.

Amazon nu este de acord cu acuzaţiile aduse de uE.

“Amazon reprezintă sub 1% din piaţa globală de retail, există retaileri mai mari în fiecare ţară în care desfăşurăm activităţi”, a arătat compania.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.