Podul de cale ferată de peste râul Argeş, din localitatea Grădiştea, judeţul Giurgiu, care face legătura directă între Bucureşti şi Giurgiu, ar putea fi terminat în doi ani, în condiţiile în care licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate este în faza de finalizare, a anunţat marţi directorul general al companiei care administrează reţeaua de cale ferată din România, CFR SA, Marius Chiper.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Podul de la Grădiştea s-a prăbuşit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia, a căror valoare este estimată la peste 70 milioane euro, au fost amânate mai mulţi ani din cauza lipsei fondurilor. Lipsa acestuia lungeşte semnificativ distanţa pe cale ferată dintre Bucureşti şi Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle.

Luni, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, care este originar din Giurgiu, alături de secretarul de Stat, Dragos Titea, de Marius Chiper şi de directorul general al companiei de transport pasageri CFR Călători, Iosif Szentes, au efectuat o vizită în comuna Comana, judeţul Giurgiu. Discuţiile cu reprezentanţii autorităţile locale au vizat importanţa redeschiderii liniei de cale ferată între Grădiştea şi Giurgiu, un proiect prioritar pentru CFR SA.

Chiper a subliniat că studiul de fezabilitate va fi gata în maximum nouă luni.

“Licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate este în faza de finalizare şi emitere a raportului procedurii. Pentru obiectivul Pod Grădiştea termenul a fost redus pentru că nu facem foarte multe studii de teren, nu este o reabilitare majoră si sperăm ca în maximum nouă luni să avem studiul făcut. Dupa acest termen vom demara licitaţia pentru proiectare şi execuţie, iar în doi ani ne propunem să construim podul”, a declarat Marius Chiper.

CFR SA a lansat deja procedura de achiziţie a studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră (inclusiv podul Grădiştea).

Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu şi va propune o soluţie de execuţie pe două loturi. Unul dintre loturi este podul peste râul Argeş, între staţiile Vidra şi Grădiştea, iar celălalt reprezintă lucrări la infrastructura de cale ferată dintre staţiile Bucureşti Nord şi Giurgiu Nord, până la frontiera cu Bulgaria.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.