Toyota aproape şi-a dublat profitul operaţional în primul trimestru, care a fost ajutat de vânzările şi productivitatea mai mari, precum şi de deprecierea yenului, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Volumele vânzărilor din toate regiunile au crescut comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită eforturilor de îmbunătăţire a productivităţii depuse împreună cu furnizorii”, a spus compania în comunicatul privind veniturile.

Producătorul de automobile cu cele mai mari vânzări din lume a declarat că profitul operaţional pentru cele trei luni până în iunie a fost de 1.120 miliarde de yeni (7,85 miliarde de dolari), o creştere cu 94% faţă de anul precedent, depăşind estimarea medie a profitului de 945,22 miliarde de yeni dintr-un sondaj realizat de firma refinitiv ân rândul a 10 analişti.

Evenimente

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast, Evergent Investment
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Imobiliare.ro, Nordis, Meta Estate, Genesis Property

Profitul operaţional de anul trecut a fost de 578,66 miliarde de yeni în primul trimestru.

Toyota şi-a menţinut prognoza pentru un profit de 3.000 de miliarde de yeni pentru anul curent, deoarece condiţiile cu care se confruntă nu s-au schimbat foarte mult faţă de cele trei luni anterioare.

Această prognoză este comparată cu o prognoză medie de 3.600 de miliarde de yeni realizată de 23 de analişti.

Toyota a spus că ar putea lua în considerare o revizuire a previziunilor în jurul perioadei rezultatelor sale semestriale.

Câştigurile raportate marţi sunt primele pentru gigantul auto japonez de când a prezentat un plan ambiţios de a concura mai bine pe piaţa globală a vehiculelor alimentate cu baterii, când a detaliat şi strategia sa de hidrogen.

Dacă nu îşi realizează planul, Toyota riscă să rateze o trecere rapidă la vehiculele electrice, în special în China, unde creşterea concurenţilor locali şi scăderea preţurilor de către Tesla şi alţii îi strâng cota de piaţă.

Toyota a spus că concurenţa din China a devenit ”extrem de severă”, adăugând că fluctuaţiile cursului de schimb şi răspunsul său la reducerea preţurilor pe cea mai mare piaţă auto din lume i-au afectat rezultatele acolo.

Producătorul auto nu a specificat măsurile pe care le-a luat, dar mulţi producători de automobile fie au redus preţurile vehiculelor, fie au redus costurile de producţie pentru a rămâne competitivi pe o piaţă care a evoluat rapid către vehiculele electrice.

Toyota a declarat că va consolida dezvoltarea tehnologiei EV în China şi va viza reduceri semnificative ale costurilor de producţie pentru a deveni mai competitive.

În America de Nord, o altă piaţă cheie, Toyota a declarat că a beneficiat de cererea reţinută în rândul consumatorilor, pe măsură ce impactul penuriei de cipuri post-pandemie scade.

La nivel global, compania a vândut aproximativ 2,53 milioane de maşini de lux Toyota şi Lexus în trimestrul raportat, în creştere cu 8,4% faţă de anul precedent, aproximativ 34% dintre acestea fiind hibride şi alte vehicule electrificate.

Performanţa în Japonia a fost deosebit de puternică, profitul operaţional urcând de peste două ori s-a dublat cu peste faţă de un an înainte, până la 700,7 miliarde de yeni, reprezentând mai mult de 60% din profitul operaţional total, pe măsură ce vânzările de vehicule au crescut, ajutate de o mai bună ofertă de semiconductori.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.