Albania devine o nouă destinaţie tot mai căutată de către turiştii români, dar infrastructura rutieră din regiune este încă deficitară, spun oficialii Corali Holidays, unul dintre principalii touroperatori specializaţi pe transport cu autocarul din România, care arată că peste 80% dintre hotelurile de pe litoralul albanez au o vechime de sub zece ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În urmă cu 10-15 ani, Albania practic nu exista pe harta turistică a Europei. Începând cu 2007 asistăm la o creştere spectaculoasă pe segmentul de incoming: în 7 ani (2007-2014) s-a triplat numărul de înnoptări ale turiştilor străini, ajungând la peste 3,3 milioane în 2014. Şi acest număr urcă an de an”, arată un comunicat transmis joi de Corali Holidays, citând date oficiale ale guvernului albanez.

Numărul de sosiri în Albania ale cetăţenilor străini s-a ridicat anul trecut la 4,73 milioane, în creştere de la 4,13 milioane în anul 2015, arată datele oficiale statistice.

În luna aprilie a acestui an, sosirile turiştilor albanezi şi străini în Albania s-au ridicat la circa 764.500, mai mult cu 17,8% faţă de aprilie 2016, şi la 2,28 milioane între ianuarie-aprilie în acest an, în creştere cu 7,7% faţă de perioada similară a anului trecut.

”O pondere semnificativă a hotelurilor de pe litoralul albanez funcţionează 8-9 luni pe ani, prelungind astfel sezonul şi creând premisele turismului social”, adaugă oficialii companiei.

De altfel, în toamna anului 2016, compania a derulat primul program având ca destinaţie principală Albania, un sejur în Durres combinat cu vizitarea altor locuri din apropiere şi de pe traseul prin Macedonia vecină (Ohrid şi Skopje).

“Pentru plecarea din septembrie 2017, tarifele pachetelor încă disponibile pleacă de la 229 euro/persoană pentru cinci nopţi cazare cu demipensiune hotel trei stele transport autocar, ghid, vizitele din program plus o excursie opţională gratuită”, subliniază Dumitru Luca, director general al touroperatorului.

El afirmă că Albania, ca şi destinaţie nou intrată în circuitul turistic, e încă ferită de influenţele nefaste ale turismului excesiv.

“Putem spune că practic nu există bază materială veche. Puţinele hoteluri construite înainte de 1990 se mai găsesc doar în oraşele principale. Peste 80% dintre hoteluri au vechime sub 10 ani. Din păcate însă, în multe locuri se construieşte haotic, nu există suficiente spaţii verzi între clădiri iar infrastructura locală este uneori depăşită şi cedează”, adaugă Luca.

El spune că, din păcate, principalul obstacol în creşterea traficului turistic către Albania constă în infrastructura rutieră încă deficientă pe alocuri.

”Distanţa Bucuresti – Durres este de mai puţin de 1.000 km pe ruta uzuală (Ruse – Sofia – Skopje – Ohrid – Elbasan), însă calitatea precară a drumurilor pe mai multe porţiuni din Bulgaria şi îndeosebi Macedonia, precum şi trecerea prin mai multe controale de frontieră fac aproape imposibilă parcurgerea ei într-o zi-lumină. Acesta este unul din motivele pentru care Corali a optat pentru un traseu de noapte în cazul programelor proprii”, precizează Dumitru Luca.

Cei mai mulţi turişti străini vin din Italia, datorită distantei scurte şi a tarifelor mult mai mici decât în ţara lor. Urmează ţările ex-iugoslave şi Europa centrală.

Corali Holidays, membru de 18 ani al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), este tour-operator specializat pe destinaţiile Grecia, Bulgaria, Albania, Turcia, Spania, Cehia, Croaţie, Slovenia, Muntenegru, Serbia, Polonia, Ţările Baltice, Italia şi Portugalia

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.