Românii interesaţi de vehicule second hand vor ca numărul de kilometri parcurşi să nu depăşească 37.000, în timp ce la nivel internaţional, clienţii sunt mai flexibili şi achiziţionează vehicule cu un număr mediu de 40.000 de kilometri parcurşi, arată o analiză a platformei Tradus, potrivit căreia decizia de cumpărare a românilor este influenţată de ţara de provenienţă a maşinilor, ei se orientează în special după vehicule din Germania, Italia şi Belgia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Platforma Tradus a fost vizitată în 2019 de 3 milioane de utilizatori din cele 45 de ţări în care activează platforma, iar românii au însumat 17% din totalul vizitelor. Interesul pentru vehicule comerciale rulate a crescut de la începutul anului, iar doar în primele 5 luni din 2020 s-au înregistrat deja 2,9 milioane de vizite, 14% din acestea fiind realizate de utilizatori din România.

"Tendinţa pentru toate sectoarele de activitate este de digitalizare şi îmbunătăţire a procesului de relaţionare cu clienţii, accelerată şi de contextul medico-sanitar actual. În 2019, lucrurile au evoluat pozitiv pentru platforma Tradus, însă de la începutul anului am văzut cu adevărat cât de important este mediul online pentru toate tipurile de tranzacţii. În 2020 am observat că numărul de vizite de pe platformă a atins aproape nivelul înregistrat într-un an întreg, iar cererea pentru vehicule comerciale rulate este şi ea în creştere. Obiectivul nostru este să identificăm şi să dezvoltăm soluţii pentru a simplifica, cu ajutorul tehnologiei, achiziţia vehiculelor comerciale la nivel internaţional. În ultimele luni am văzut cum un serviciu digital precum Tradus a fost util pentru continuarea activităţii în aceste industrii cheie: agricultură, transport şi construcţii”, spune Nadja Sörgel, general manager Tradus.

Numărul mediu de kilometri parcurşi de vehiculul comercial rulat este deosebit de important în decizia de achiziţie, la fel ca în cazul unui autoturism.

"Românii interesaţi de vehicule second hand vor ca numărul de kilometri parcurşi să nu depăşească 37.000, în timp ce la nivel internaţional, clienţii sunt mai flexibili şi achiziţionează vehicule cu un număr mediu de 40.000 de kilometri parcurşi", arată analiza.

În plus, pe lângă încrederea pe care o acordă anumitor ţări exportatoare şi anumitor mărci de produse, utilizatorii mai sunt atenţi şi la anul mediu de producţie al vehiculului. În medie, în România există o preferinţă pentru vehicule comerciale rulate fabricate în 2008, deci cu peste 10 ani vechime pe piaţă. Pe de altă parte, la nivel global, utilizatorii se orientează după utilaje fabricate începând cu 2007.

Utilizatorii din România preferă în principal vehiculele comerciale uşoare, adică cele sub 3 tone, cum sunt dubiţele, spre deosebire de preferinţa generală pe plan global pentru camioane.

Totuşi, în căutările de pe platformă se poate observa o similaritate în preferinţele globale şi cele ale românilor: o cerere în creştere pentru unităţi agricole.

"Categoria vehiculelor comerciale rulate pentru activităţi agricole este pe un trend de creştere, iar în ultimele luni am asistat la o cerere tot mai mare pe acest segment. Doar în luna martie a acestui an, cererea globală pe această categorie a crescut cu 44% şi suntem încrezători că lucrurile nu se vor opri aici. Fermierii sunt o audienţă importantă şi valoroasă pentru noi, de aceea vom continua să monitorizăm atent această componentă a platformei, pentru a ne asigura că au la dispoziţie o ofertă potrivită cu nevoile şi aşteptările lor”, afirmă Nadja Sörgel.

Decizia de cumpărare a românilor este influenţată de ţara de provenienţă a vehiculelor.

"Astfel, aceştia se orientează în special după vehicule din Germania, Italia şi Belgia. Germania este de asemenea în top ca ţară exportatoare de vehicule comerciale rulate online pe plan global, însă cumpărătorii se orientează şi către vehicule din Olanda şi Italia", relevă analiza.

Conform datelor înregistrate în platformă, românii au preferat Mercedens-Benz, Volkswagen şi Nissan ca branduri pentru vehicule comerciale uşoare, tendinţele fiind aproape aceleaşi ca pe plan internaţional.

Pentru achiziţia de camioane, atât în România, cât şi pe plan global, marca Mercedens-Benz este favorită. Totuşi, românii preferă şi camioane produse de DAF şi Volvo, în timp ce pe plan global, utilizatorii aleg MAN sau Iveco ca mărci de încredere.

În ceea ce priveşte tractoarele, căutările de pe platforma online arată diferenţa de gusturi la nivel local şi global: local, se caută în primul rând tractoare New Holland şi Renault, iar abia apoi John Deere, însa la nivel internaţional această marcă din urmă conduce topul, urmată de Fendt şi New Holland.

Pentru a realiza această analiză, specialiştii din echipa Tradus au folosit date de pe platformă din perioada ianuarie 2019 – decembrie 2019, iar analiza a vizat numărul total de vizitatori de pe platformă, ponderea vizitatorilor români, preferinţa pentru categoriile de vehicule comerciale, brandurile prezente pe platformă, ţările preferate de cumpărători şi datele caracteristice care îi interesează în procesul de achiziţie. În acelaşi timp, au fost folosite date din perioada ianuarie 2020 – mai 2020 pentru a identifica numărul de vizitatori pe plan global şi ponderea vizitatorilor români.

Tradus este o platformă globală dedicată autovehiculelor comerciale şi echipamentelor rulate. Lansată în 2017, Tradus aduce împreună cumpărători şi vânzători din peste 40 de ţări. Tradus.com este prima platformă online care oferă 100% transparenţa preţurilor pentru vehiculele comerciale, o abordare nouă pe piaţa de vehicule comerciale second hand. Compania calculează preţul de piaţă aproximativ (valoarea de piaţă Tradus) pentru vehiculele comerciale listate, pe baza unor informaţii şi parametri (de exemplu: kilometraj, ţara de origine, anul de construcţie, orele de funcţionare, originea, puterea motorului etc.).

Tradus face parte din portofoliul companiei OLX Group.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.