Traficul de voce va rămâne mai degrabă stabil, dar traficul de internet va continua să crească, a declarat joi pentru News.ro Vladan Pekovic, director executiv Tehnologie şi Informaţie Telekom Romania, care dă asigurări că societatea este pregătită să facă faţă unei creşteri a consumului din partea utilizatorilor în perioada următoare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Această perioadă nu a putut fi anticipată de nimeni. Dar, ca orice companie serioasă, avem planuri de continuitate a afacerilor. Şi este un moment bun să reacţionezi în astfel de situaţii imprevizibile. Noi ne-am ajustat planul de continuitate a afacerilor şi l-am implementat rapid”, a declarat pentru News.ro Vladan Pekovic, director executiv Tehnologie şi Informaţie Telekom Romania.

Acesta afirmă că societatea este pregătită să facă faţă unei creşteri a consumului din partea utilizatorilor, în perioada următoare.

”Natural, lucrurile ne arată o creştere. În ceea ce priveşte internetul, există o creştere naturală faţă de anul anterior, pentru că tot mai mulţi oameni folosesc serviciul. Aş spune că traficul de voce va rămâne mai degrabă stabil, dar traficul de internet va continua să crească. Potrivit datelor de la Cisco, Ericsson şi alte companii independente, creşterea medie e de 50% pe an, deci traficul se dublează la fiecare doi ani, dar cifrele nu sunt aceleaşi la fiecare operator”, mai spune acesta.

Pe segmentul pe care îl conduce, Tehnologie şi Informaţie, compania are circa 800 de salariaţi, din care 170 fac muncă de teren.

”Prioritatea Telekom Romania în această perioadă a fost aceea de a ţine România conectată. Compania a comunicat activ măsurile de siguranţă luate pentru protejarea angajaţilor, partenerilor şi clienţilor şi a răspuns nevoilor de conectivitate ale românilor pe segmentele internet fix, mobil şi televiziune. În toată această perioadă, Telekom Romania a oferit servicii şi produse adaptate noului context social”, informează compania.

Telekom Romania precizează că a prioritizat o parte din activităţi pentru a-şi securiza operaţiunile care ţin de mentenanţa şi buna funcţionare a infrastructurii de reţea, luând în considerare cererea crescută înregistrată în pandemie şi rolul critic şi strategic pe care îl are în România.

”Traficul de internet mobil şi fix au marcat o creştere istorică, cu 25 de procente faţă de medie, comparativ cu luna februarie, în contextul declarării de către autorităţi a stării de urgenţă. În aceeşi perioadă, traficul de minute naţionale a crescut cu 24% comparativ cu perioada de dinaintea pandemiei. În următoarea lună, în perioada sărbătorilor pascale, Constantin şi Elena, de Sfântul Gheorghe şi 1 Mai au fost înregistrate creşteri record pe segmentul voce, fapt care arată nevoia românilor de a ţine legătura cu cei dragi”, mai arată compania.

Obiceiurile clienţilor s-au schimbat, însă. Astfel, intervalul orar în care s-a înregistrat un număr crescut de apeluri s-a schimbat, de la orele 11:00 – 12:00 la orele 19:00 – 20:00 în această perioadă. Durata apelurilor a înregistrat, de asemenea, o creştere, de 20% pe segmentul voce mobilă şi până la 50% pe segmentul voce fixă.

”Şi pe segmentul de televiziune utilizatorii au consumat cu 52% mai mult conţinut, conform unui sondaj realizat de ISRA Center în luna mai a acestui an. De asemenea, numărul de utilizatori pentru aplicaţia Telekom TV a crescut cu 20% comparativ cu luna februarie, aratând astfel o altă schimbare de comportament de consum în rândul clienţilor”, mai spun reprezentanţii companiei.

În perioada pandemiei, Telekom Romania a decis relocarea a peste 64% dintre angajaţi la munca de acasă, ceea ce a dus la eforturi suplimentare pentru menţinerea funcţionării infrastructurii de reţea în parametrii normali pentru angajaţii şi clienţii Telekom.

“Telekom Romania a întâmpinat foarte multe provocări în efortul său de a ţine România conectată în contextul actual. Pe de-o parte, a fost un efort intern de a reloca cei 3.200 de angajaţi la munca de acasă în câteva zile, dar şi extern, pentru menţinerea serviciilor în parametrii normali pentru clienţii rezidenţiali şi business prin acţiuni care să evite congestia în reţea şi întreruperile de servicii. Pandemia COVID-19 ne-a arătat că trebuie să fim atenţi şi în zonele de reţea care deservesc clienţii rezidenţiali pentru că oamenii vor continua să muncească sau să studieze de acasă, iar noi trebuie să ne ducem la bun sfârşit misiunea”, a spus Vladan Pekovic.

La rândul său, Miroslav Majoros, CEO, Telekom Romania, afirmă că realitatea din pandemie ne-a luat pe toţi prin surprindere.

”Ne-am mobilizat rapid şi am reuşit să materializăm promisiunea de a ţine România conectată. Ne-am atins obiectivul de a răspunde cererii crescute de conectivitate şi comunicare a clienţilor într-un mediu complet securizat şi fără întreruperi majore de servicii. Pe viitor, ne vom adapta la noul context şi ne vom continua transformarea astfel încât să îi servim pe clienţi la fel de bine ca până acum”, a spus el.

Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote România. Telekom aparţine Deutsche Telekom.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.