Veniturile grupului Telekom România, care reuneşte fostele companii Romtelecom şi Cosmote, au scăzut cu 2,8% în al doilea trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 235,5 milioane de euro, după un minus de 1,7% în primele trei luni ale anului, în contextul scăderii numărului de clienţi al Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote), a anunţat joi compania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În trimestrul al doilea al anului trecut, veniturile Telekom România au urcat cu 0,4% faţă de trimestrul al doilea al anului 2015, până la 242 milioane de euro.

În primul trimestru al acestui an, grupul a înregistrat venituri de 229,8 milioane euro, cu 1,71% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit raportului publicat de Deutsche Telekom, acţionarul indirect al grupului.

La nivel de grup, EBITDA (profitul operaţional, calculat înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) ajustat a fost, în al doilea trimestru al acestui an, de 39,2 milioane euro, în creştere cu 5,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat în trimestrul al doilea venituri de 106,5 milioane euro, în scădere cu 3,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 5%, la 72,2 milioane euro.

”Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 13,3%, la 4,84 milioane, dintre care o treime reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (post-paid). Numărul clienţilor business a crescut cu 1,7% faţă de T2 2016, datorită ofertelor dedicate pentru companii”, se arată în comunicat.

Totodată, EBITDA ajustat a înregistrat o scădere în al doilea trimestru al acestui an de 36,7%, la 13,8 milioane de euro, faţă de al doilea trimestru din 2016.

În cazul Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom), veniturile raportate pentru al doilea trimestru al acestui an au fost de 151,6 milioane euro, cu 1,4% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din 2016. EBITDA ajustat (Pro Forma) a avut un nivel semnificativ mai mare, de 25,4 milioane euro, în creştere cu 67% comparativ cu al doilea trimestru din 2016.

”Costurile operaţionale, excluzând deprecierea, amortizarea şi cheltuielile legate de programele de plecări voluntare şi restructurare, au scăzut cu 5% în T2 2017 comparativ cu T2 2016. Costurile indirecte mai mici le-au compensat pe cele directe, care au fost mai mari (interconectare, telefoane mobile şi echipamente de la domiciliul clienţilor)”, se arată în comunicat.

Pe segmentul serviciilor convergente, pragul de 400.000 de clienţi a fost depăşit cu aproape 25.000 - o rată de creştere mai mare cu 37% în al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. O creştere a fost înregistrată şi pe segmentul TV, numărul clienţilor ajungând la 1,47 milioane.

”Telekom Romania Communications a raportat 1,185 milioane de clienţi broadband (inclusiv FMC) la finalul lui T2 2017, la un nivel stabil, în linie cu rezultatele din trimestrul anterior. Numărul utilizatorilor de voce (inclusiv FMC) a ajuns la 2,11 milioane în T2 2017, în timp ce veniturile de pe segmentul de voce fixă au continuat să scadă în acest trimestru”, se arată în comunicat.

Principalii competitori ai companiei, pe piaţa din România, sunt Orange, Vodafone şi Digi Mobil.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.