Tapestry, compania mamă a Coach, cumpără Capri Holdings, proprietarul Michaels Kors, într-o tranzacţie majoră în lumea modei, de 8,5 miliarde de dolari, pentru a concura giganţii europeni ai bunurilor de lux, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Firmele de lux din SUA au fost în mod constant în urma firmelor europene, limitându-le capacitatea de a concura mai bine.

Grupul european LVMH, cotat la bursa din Paris, deţine 75 de mărci, inclusiv firma americană de bijuterii Tiffany şi casele de modă Louis Vuitton şi Dior.

Acordul de joi va aduce sub un singur acoperiş mărcile de lux mai accesibile ale Tapestry Kate Spade, Stuart Weitzman şi mărcile Jimmy Choo şi Versace ale Capri.

”Amploarea pare să fie din ce în ce mai importantă în lux, având în vedere resursele pe care marile conglomerate le pot aloca  pentru dezvoltarea mărcilor lor mai mici”, a spus analistul Morningstar Jelena Sokolova.

Compania combinată a generat vânzări anuale globale de peste 12 miliarde de dolari în anul fiscal precedent, a spus Tapestry.

Aceasta se compară cu vânzări de aproximativ 87 de miliarde de dolari pentru LVMH anul trecut şi cu aproximativ 23 de miliarde de dolari pentru un alt rival european, Kering.

Tapestry le va plăti acţionarilor Capri 57 dolari per acţiune în numerar, reprezentând o primă de aproape 65%.

Valoarea capitalului propriu a tranzacţiei este de 6,69 miliarde de dolari, conform calculelor Reuters.

Acţiunile Capri au urcat joi la 54,12 dolari în tranzacţiile de după-amiază, în timp ce acţiunile Tapestry au scăzut cu 14%, deoarece investitorii s-au opus împrumutului punte de 8 miliarde de dolari acordat de companie pentru tranzacţie.

Achiziţia este, de asemenea, un bastion împotriva unei încetiniri viitoare a cererii de bunuri de lux în SUA, deoarece inflaţia persistentă îi obligă pe clienţi să reducă cheltuielile discreţionare.

”(Cererea în slăbire) a pus presiune asupra Tapestry şi Capri, ambele se uită acum către pieţele internaţionale pentru a susţine creşterea. Există mai multă siguranţă în lansarea unor planuri internaţionale îndrăzneţe ca o entitate mai mare”, a declarat directorul general GlobalData, Neil Saunders.

Acordul va ajuta Capri să-şi refacă brandul Michael Kors sub ”o mai bună gestionare” la Tapestry, după vânzările slabe din ultimele trimestre, au spus analiştii.

Ambele companii au crescut prin achiziţii. În 2017, Tapestry, cunoscută atunci sub numele de Coach - a cumpărat producătorul de genţi Kate Spade, pentru 2,4 miliarde de dolari.

În acelaşi an, Capri, cunoscută anterior ca Michael Kors, a achiziţionat producătorul britanic de pantofi Jimmy Choo, pentru 1,2 miliarde de dolari.

Un an mai târziu, Capri a cumpărat Versace pentru 2,2 miliarde de dolari.

”Ne lărgim şi ne diversificăm baza de clienţi... care ne adâncesc accesul la consumatorii de lux şi la segmentele de piaţă”, a declarat CEO-ul Tapestry, Joanne Crevoiserat, într-o conferinţă telefonică în care a discutat despre înţelegere.

Achiziţia Capri ar putea marca, de asemenea, o renaştere a preluărilor în spaţiul de lux din SUA, în timp ce companiile europene mari au câştigat mărci de ultimă generaţie.

Luna trecută, Kering, proprietarul Gucci, a declarat că cumpără un pachet de 30% din acţiunile brandului italian de modă Valentino.

LVMH a încheiat achiziţia Tiffany, în valoare de 15,8 miliarde de dolari, la începutul anului 2021.

Acordul, care se aşteaptă să fie adăugat imediat la profitul ajustat al Tapestry, este de aşteptat să se încheie în 2024. Se estimează că tranzacţia va genera economii de peste 200 de milioane de dolari în trei ani de la încheiere, au spus companiile.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.