Saïd Business School, şcoala de afaceri a Universităţii Oxford, a publicat un studiu intitulat „Enel: căi către transformare prin valoare comună şi inovaţie”. Grupul atrage din ce în ce mai mult atenţia Investitorilor Responsabili Social, a căror participaţie în companie este în continuă creştere, reprezentând aproximativ 13,4% din capitalul social al Enel, dublu faţă de 2014.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Saïd Business School, şcoala de afaceri a Universităţii Oxford, a publicat un studiu intitulat 'Enel: căi către transformare prin valoare comună şi inovaţie'. Studiul a fost realizat de Carlos Blanco, Marcel Metzner şi Judith Stroehle, afiliaţi Iniţiativei Rethinking Performance a Saïd Business School”, a informat grupul.

Reprezentanţii grupului salută această lucrare a instituţiei academice.

„De-a lungul anilor, Grupul nostru şi-a transformat cu succes businessul, devenind lider în ceea ce priveşte valoarea comună şi sustenabilitatea, printr-o strategie fundamentată de premisa că ”sustenabilitatea înseamnă valoare” şi piloni strategici care ne susţin angajamentul de a deveni o companie cu emisii zero. În ceea ce priveşte crearea de valoare comună, am abordat inovarea inversă pentru a răspândi şi a asimila acest concept la nivelul întregului nostru business, începând cu pieţele emergente pentru a sprijini creşterea surselor regenerabile de energie şi apoi a o filtra înapoi în companiile noastre din Europa. În plus, am integrat sustenabilitatea în inovaţie, prin Inovaţie Deschisă, ceea ce înseamnă adoptarea unei abordări care valorifică mai multe ecosisteme de jucători din întreaga lume cu scopul de a genera noi oportunităţi", spune Ernesto Ciorra, Chief Innovability® Officer al Grupului Enel.

În confruntarea provocărilor legate de schimbările climatice, sectorul energetic traversează o schimbare radicală de la generarea centralizată de energie electrică pe bază de combustibili fosili la surse regenerabile de energie şi la alte soluţii energetice durabile. Enel şi-a asumat un rol de lider în tranziţia energetică şi şi-a aliniat scopul, misiunea şi strategia corporativă la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale ONU.

În particular, Grupul a vizat în mod direct patru ODD principale: ODD 7 (Energie Accesibilă şi Curată), ODD 9 (Industrie, Inovaţie şi Infrastructură), ODD 11 (Oraşe şi Comunităţi Durabile), toate contribuind la ODD 13 (Politici Climatice). 

Enel abordează provocările în creştere ale industriei, în acelaşi timp cultivând o cultură a deschiderii la nivel de organizaţie, prin implicarea echipei sale de conducere.

”Aceste caracteristici oferă Enel resursele pentru a contribui la formarea unui viitor mai sustenabil şi mai incluziv pentru sectorul energiei”, mai arată grupul.

Grupul este inclus într-o serie de indicatori şi topuri recunoscute, precum Indicele Global şi European de Sustenabilitate Dow Jones, Indicele MSCI ESG Leaders, seria de indici FTSE4Good, Lista A pentru schimbări climatice a CDP, Indicele Euronext Vigeo-Eiris 120, Indicele STOXX Global ESG Leader, Scorul ISS „Prime”, TOP 100 al Indicelui Refinitiv pentru Diversitate şi Incluziune, Indexul Bloomberg al Egalităţii de Gen,  Topul 100 European al Equileap pentru Egalitate de Gen, Indicele ECPI şi Indicele de Bună Practică al Thomson Reuters/S-Network ESG.

”Grupul atrage din ce în ce mai mult atenţia Investitorilor Responsabili Social, a căror participaţie în companie este în continuă creştere, reprezentând aproximativ 13,4% din capitalul social al Enel, dublu faţă de 2014. Această creştere, dublată de accentuarea importanţei aspectelor non-financiare în crearea de valoare pe termen lung, reflectă consolidarea poziţiei de lider global a Enel în domeniul sustenabilităţii”, precizează compania.

Această strategie a fost analizată în detaliu într-un studiu de caz al Universităţii Oxford şi a fost confirmată recent de directorul financiar al Enel, Alberto de Paoli, care subliniază importanţa creării de valoare pentru toate părţile interesate, nu doar pentru acţionari, şi orientării către o nouă formă de capitalism numită „capitalismul părţilor interesate”.

”În prezent, o strategie care se axează pe sustenabilitate este singura modalitate prin care o companie poate să activeze şi să reziste pe termen lung, inclusiv din punct de vedere financiar”, spun reprezentanţii Enel.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.