Un studiu arată că există trei tipuri care reprezintă comportamentul consumatorului: nomadul, jucătorul şi negustorul, iar mai mult de jumătate din cei chestionaţi (52%) doresc oferte personalizate în magazin, pe baza datelor personale din contul lor de fidelitate la magazin, în timp ce 82% vor să aibă posibilitatea de a returna o achiziţie online.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Oracle a anunţat constatările din acest an ale unui studiu global care a cuprins evaluarea a 15.607 de consumatori din patru regiuni principale: EMEA (Franţa, Germania, Italia, India, Spania, Suedia, Regatul Unit), NA (Canada, SUA), LAD (Brazilia, Chile, Columbia, Mexic) şi JAPAC (Australia, China) pentru a identifica preferinţele şi atitudinile lor cu privire la comerţul cu amănuntul.

”Pe fundalul unui peisaj al comerţului remodelat în mod radical de inovaţiile digitale, din raport reies trei macro tendinţe la nivel global în ceea ce priveşte comportamentul consumatorilor: un consumator total omnichannel, care profită de un mix de puncte de angajament digitale şi fizice; un cumpărător experimentat, care caută experienţe comerciale noi, inovatoare şi bazate pe tehnologie şi un vânător care ţine seama de preţ, mereu în căutarea celui mai bun raport calitate-preţ”, arată raportul, intitulat ”Comerţul cu amănuntul în 4 dimensiuni: Să înţelegem comportamentul consumatorului într-o eră a relativităţii”.

“Pentru a echilibra aceste tendinţe comportamentale şi a reuşi să ajungă la aceşti consumatori, mărcile trebuie să genereze inovaţii pe trei fronturi”, a spus Ray Carlin, vicepreşedinte senior şi director general al Oracle Retail.

Nomadul este un cumpărător agil, care nu este loial unei mărci sau unui canal şi care va analiza mai multe opţiuni de a studia şi de a localiza produsele înainte de a cumpăra. Din studiu a reieşit că 42% dintre consumatorii din această categorie cumpără acum atât online, cât şi din magazin în fiecare săptămână, iar 73% vor să returneze cumpărăturile online la un magazin cu amănuntul. În acelaşi timp, 55% vor să verifice stocul produselor pe mobil în timp ce se află în magazin.

Jucătorul foloseşte tehnologia pentru a-şi conduce şi a-şi direcţiona experienţa de cumpărare şi caută mărci care reinventează călătoria cumpărătorului.

Un procent de 44% dintre familii au menţionat că vânzătorii virtuali sunt importanţi, 35% sunt favorabili ideii de livrare aproape în timp real prin drone sau maşini fără şofer.

De asemenea, 43% adoră ideea de a putea să tipărească tridimensional articole de modă personalizate.

Pentru genul negustor, comportamentul de cumpărare este dirijat de fiorul câştigului şi de reduceri. 84% spun că preţurile competitive şi promoţiile în primul rând sunt aspectele cele mai importante ale experienţei lor de cumpărare.

În această categorie, 65% spun că ofertele şi promoţiile personalizate sunt cele mai importante pentru ei, iar 50% doresc oferte în timp real în mediul online, în funcţie de ce anume vizitează în acel moment.

Consumatorii au evidenţiat în mod clar rolul tehnologiei în stabilirea de noi standarde globale în comunitatea comerţului cu amănuntul. Printre acestea se numără aşteptări comune cu privire la retururi şi la livrare, dorinţa de plăţi mobile prin autoservire şi oportunităţi de personalizare.

“Pe măsură ce consumatorii confirmă aceste tendinţe prin comportamente de cumpărare, infrastructura în cloud va juca un rol şi mai important, permiţând un ritm de inovare mai rapid şi dând posibilitatea comunităţii de comercianţi cu amănuntul să ţină pasul cu aşteptările şi cu experienţele existente”, spune Jeff Warren, vicepreşedinte strategie Oracle Retail.

Mai mult, 67% dintre consumatori spun că nu vor să deschidă un cont pentru checkout în comerţul electronic şi, în acelaşi timp, 57% vor o opţiune de checkout instantanee, dintr-un singur click, care poate fi activată doar prin crearea unui profil de plată.

De asemenea, 29% ar considera ofertele bazate pe date din ”mediile sociale” drept ”înfiorătoare”.

În plus, 83% dintre consumatori au indicat că fac cumpărături în magazin cel puţin o dată pe săptămână, iar în ceea ce priveşte articolele de modă, 7% dintre respondenţi fac cumpărături în magazin în fiecare zi şi 22% fac cumpărături în magazin de câteva ori pe săptămână.

Totodată, 40% dintre consumatori vizitează sau cumpără articole de modă online cel puţin o dată pe săptămână.

În raport se precizează că 56% spun că automatele de checkout cu autoservire sunt importante pentru ei, iar 60% vor opţiuni de plată mobilă în magazin.

În ceea ce priveşte simplificarea procesului de returnare, 82% vor posibilitatea de a returna o achiziţie online cu expediere gratuită, iar 34% dintre consumatori vor ferestre de retur mai lungi de 30 de zile.

De asemenea, 70% dintre consumatori vor transport gratuit în două zile la toate achiziţiile.

Un procent de 48% consideră că aprovizionarea automată online ar fi importantă pentru experienţa lor în viitor, iar 33% consideră că ar fi ”înfiorător” pentru un supermarket să expedieze articole de băcănie pe baza datelor din achiziţii, date sociale şi date de mediu.

Totodată, 40% consideră că ar fi ”fantastic” dacă supermarketurile ar folosi tehnologia pentru a ”sugera” o listă de cumpărături fără să taxeze automat pentru ea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.