Liderii globali consideră provocările geopolitice (61%), tendinţele inflaţioniste (46%) şi preocupările legate de capacitatea de a gestiona presiunea crescută (40%) cu privire la aspectele de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG) drept principalele riscuri care le afectează relaţiile cu furnizorii, arată un studiu Deloitte realizat în 40 de ţări, inclusiv România

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Liderii globali consideră provocările geopolitice (61%), tendinţele inflaţioniste (46%) şi preocupările legate de capacitatea de a gestiona presiunea crescută (40%) cu privire la aspectele de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG) drept principalele riscuri care le afectează relaţiile cu furnizorii”, potrivit studiului Deloitte 2023 Global Third-Party Risk Management Survey, realizat în 40 de ţări, inclusiv România.

Studiul evidenţiază, de asemenea, măsurile pe care organizaţiile le iau pentru a gestiona riscurile generate de relaţia cu furnizorii, acestea acordând prioritate înnoirii metodologiei, politicilor şi standardelor generale utilizate (63%), necesităţii consolidării rolului echipei de conducere în gestionarea relaţiilor cu colaboratorii (48%) şi îmbunătăţirii competenţelor angajaţilor (47%). Pe lângă aceste trei zone, tehnologia şi datele se mai află în topul priorităţilor, 45% dintre respondenţi susţinând că este încă nevoie de investiţii în aceste domenii.

În ceea ce priveşte măsurile legate de sustenabilitate, mai mult de jumătate (56%) dintre respondenţi consideră au o cultură organizaţională care ajută angajaţii să înţeleagă mai bine şi să gestioneze riscurile şi oportunităţile legate de ESG în relaţia cu furnizorii şi, pentru a contracara lipsa datelor de calitate în acest domeniu, efectuează analize bazate pe indicatori cantitativi şi evaluări. Cu toate acestea, companiile vor trebui să găsească moduri de a îmbunătăţi trasabilitatea datelor în relaţiile cu furnizorii, o treime dintre respondenţi (31%) afirmând că datele generate intern sau extern pe teme legate de ESG au o calitate scăzută sau foarte scăzută. 

De asemenea, studiul arată că, pentru a spori încrederea în partenerii ce fac parte din lanţul de aprovizionare şi în alţi terţi, organizaţiile îşi concentrează investiţiile către anumite domenii. De exemplu, riscurile digitale sunt percepute ca fiind cele mai importante pentru asigurarea fiabilităţii furnizorilor, sunt de părere aproape două treimi dintre respondenţi (62%).

„Nevoile organizaţiilor şi gradul lor de maturitate pot dicta melanjul de măsuri pe care acestea trebuie să le aibă în vedere pentru a gestiona cele mai presante riscuri legate de lanţul de aprovizionare. De exemplu, din punctul de vedere al securităţii, construirea unui lanţ de aprovizionare rezilient necesită o abordare structurată, care începe cu evaluarea maturităţii digitale a partenerilor de afaceri. Următorul pas firesc este stabilirea unui plan de transformare care să permită implementarea unor puncte de control în domeniul securităţii cibernetice pe parcursul întregii perioade de colaborare cu partenerii externi”, a declarat Andrei Ionescu, partener coordonator, Consultanţă în managementul riscului, Deloitte România.

Adoptarea tehnologiei poate ajuta, de asemenea, la îmbunătăţirea relaţiilor cu furnizorii, oferind organizaţiilor posibilitatea de a realiza o segmentare şi o monitorizare mai eficientă a acestora. Studiul evidenţiază faptul că doar jumătate dintre respondenţi segmentează oficial furnizorii în funcţie de riscul pe care aceştia îl pot reprezenta. Mai mult, studiul denotă existenţa unui decalaj care necesită eforturi suplimentare, şase din zece organizaţii (62%) susţinând faptul că utilizează tehnici de monitorizare digitală, dar pentru un sfert (25%) dintre furnizori. Cu toate acestea, puţin peste jumătate din participanţii la studiu (51%) consideră că volumul activităţilor de audit al furnizorilor va creşte pe măsură ce noile tehnologii vor fi mai utilizate.

„Printre altele, companiile ar trebui să facă apel la tehnologii emergente atunci când îşi propun să reducă riscurile, să sporească încrederea şi să eficientizeze relaţia cu furnizorii. Cu toate acestea, tehnologia în sine poate genera riscuri în domenii precum securitatea cibernetică sau altele, unul dintre acestea fiind utilizarea acestor soluţii şi de către competitori, cu scopul de a perturba modelele de business”, a declarat Clarisa Bulai, director, Consultanţă în managementul riscului, Deloitte România.

Concluziile studiului reprezintă perspectivele a peste 1.300 de lideri din întreaga lume.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă fiscală şi juridică, consultanţă, consultanţă financiară şi managementul riscului către aproximativ 90% din companiile prezente în topul Fortune Global 500® şi către mii de companii din sectorul privat. Acoperă peste 150 de ţări şi teritorii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.