Companiile au nevoie să îşi transforme modelul de afaceri şi de operare pentru a deveni organizaţii cu adevărat sustenabile, iar cele care reuşesc să facă acest lucru generează cu 21% mai mult profit şi au un impact pozitiv de durată asupra societăţii şi a mediului, conform celui mai recent studiu Accenture, realizat împreună cu Forumul Economic Mondial.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Companiile au nevoie să îşi transforme modelul de afaceri şi de operare pentru a deveni organizaţii cu adevărat sustenabile, iar cele care reuşesc să facă acest lucru generează cu 21% mai mult profit şi au un impact pozitiv de durată asupra societăţii şi a mediului", conform celui mai recent studiu Accenture, realizat împreună cu Forumul Economic Mondial.

Studiul Shaping the Sustainable Organization constată că valorile responsabile şi intenţiile de mediu, sociale şi de guvernanţă (ESG) ale companiilor depăşesc capacitatea acestora de a oferi schimbarea comportamentală necesară. Pentru a transforma obiectivele de sustenabilitate în realitate, Accenture şi Forumul Economic Mondial au decodat „ADN-ul sustenabilităţii”, un set de 21 de practici, sisteme şi procese de management.

„Provocările sociale şi de mediu ale lumii perturbă deja afacerile în prezent. Cercetările noastre realizate împreună cu Forumul Economic Mondial au constatat că cei care implică în ADN-ului organizaţiei şi de conducere toate părţile interesate se bucură de performanţe semnificativ mai bune. Aceşti pionieri utilizează noi tehnologii şi seturi de date ESG pentru a crea lanţuri de aprovizionare mai durabile şi mai reziliente, valorifică în mod sistematic puterea inovatoare a diversităţii şi stimulează creşterea plasând nevoile părţilor interesate în centrul produselor, serviciilor şi noilor oportunităţi de piaţă. Cei care ignoră acest moment pentru a se poziţiona corect pentru viitor riscă să rămână în urmă”, a declarat Peter Lacy, CRO (Chief Responsibility Officer) Accenture şi lider în serviciile de sustenabilitate globală.

Pentru a evalua puterea ADN-ului de sustenabilitate în companii din întreaga lume, Accenture şi Forumul Economic Mondial au creat Indicele Organizaţiei Sustenabile (SOI - Sustainable Organization Index), care înregistrează aproape 4.000 de companii pe baza dovezilor de piaţă ale practicilor de sprijinire a ESG în 146 de domenii. Organizaţiile din sfertul superior al SOI înregistrează performanţe semnificativ mai puternice în comparaţie cu cele cu scoruri mai mici sau mai puţin consistente. Mai exact, companiile cu un ADN de sustenabilitate mai puternic realizează în medie o creştere de 21%, atât a marjei EBITDA, cât şi a impactului asupra mediului şi societăţii.

Potrivit studiului, încorporarea ADN-ului de sustenabilitate determină schimbări comportamentale în cadrul organizaţiilor în trei moduri – prin încurajarea conexiunilor umane, prin stimularea inteligenţei colective şi prin responsabilizarea la toate nivelurile. În general, companiile tind să obţină un punctaj mai mare în ceea ce priveşte factorii care adâncesc „conexiunile umane” (scor mediu SOI = 57), reflectând capacitatea lor de a angaja părţile interesate, dar un scor mai mic în privinţa factorilor care construiesc „inteligenţa colectivă” (47).

În general, scorul mediu pentru toate companiile din SOI a fost de doar 52/100, sugerând că majoritatea au un spaţiu semnificativ pentru a-şi consolida ADN-ul de sustenabilitate.

Studiul susţine trei măsuri pe care organizaţiile ar trebui să le ia pentru a crea un ciclu de schimbare care să genereze valoare pentru toate părţile interesate: Diagnosticare: Efectuarea unei evaluări la nivel înalt folosind instrumente de diagnosticare care descoperă domeniile de activitate în care ADN-ul sustenabilităţii este mai puternic şi unde sunt necesare mai multe eforturi; Definire: Identificarea intervenţiilor cheie necesare pentru îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate ale organizaţiei folosind o varietate de idei diferite; Elaborare: Construirea unei foi de parcurs bazată pe viziunea organizaţiei privind schimbările, cu un set clar de indicatori de performanţă pentru a măsura succesul în consolidarea ADN-ului sustenabilităţii în mod continuu.

„Impactul global al pandemiei de COVID-19 ne-a făcut să înţelegem că organizaţiile trebuie să răspundă nevoilor tuturor părţilor interesate. Investind în practici organizaţionale care se aplică şi menţin, companiile vor fi mai bine plasate pentru a-şi atinge obiectivele financiare, contribuind în acelaşi timp la bunăstarea socială şi binele comun”, a declarat profesorul Schwab, fondator şi preşedinte executiv, Forumul Economic Mondial.

Modelul ADN-ului de sustenabilitate a fost dezvoltat prin sondaje şi interviuri cu lideri de afaceri, consumatori şi angajaţi. Pentru a valida modelul, Accenture a lucrat cu Arabesque S-Ray, un furnizor de date de mediu, social şi de guvernanţă (ESG), la realizarea Indexului Organizaţiei Durabile (SOI), care clasifică aproape 4.000 de companii, conform dovezilor de piaţă ale practicilor de sprijinire a ESG în 146 domenii. Accenture a folosit apoi analiza econometrică pentru a testa relaţia scorurilor SOI cu performanţele financiare şi de sustenabilitate.

Accenture are 569.000 de angajaţi şi clienţi în peste 120 de ţări.

Forumul Economic Mondial este Organizaţia Internaţională pentru Cooperare Public-Privată. A fost înfiinţat în 1971 ca fundaţie non-profit şi are sediul în Geneva, Elveţia.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.