Şase din 10 români intenţionează să facă cel puţin o achiziţie online direct de pe telefonul mobil până la finalul acestui an, potrivit unui studiu publicat luni şi efectuat de platforma online iVox.ro, la solicitarea companiei clujene Blugento, specializate în furnizarea de soluţii de e-commerce.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Studiul arată importanţa tot mai mare a dispozitivelor mobile în procesul de achiziţie online, în condiţiile în care 4 din 10 respondenţi declară că fac cumpărături online lunar, iar 3 din 10 utilizează telefonul mobil sau tableta pentru astfel de tranzacţii.

Această schimbare majoră de comportament de consum nu este însă însoţită şi de un răspuns pe măsură din partea retailerilor, atrage atenţia directorul general al Blugento, Sandu Băbăşan.

„Cu toate acestea, aproape jumătate dintre magazinele online nu sunt optimizate pentru mobile, lucru absolut necesar pentru a rămâne competitive în această industrie. Iar într-o industrie cu o concurenţă atât de ridicată, să nu ai un magazin online optimizat pentru mobil înseamnă, cel mai probabil, că se pierd un sfert din vânzări”, a declarat Sandu Băbăşan, în cadrul comunicatului.

Potrivit studiului, smartphone-ul a devenit extrem de important pentru mulţi români, 9 din 10 respondenţi declarând că deţin un astfel de dispozitiv, iar dintre aceştia, peste 80% acceseză website-uri direct de pe telefoanele mobile. Cât despre categoriile de produse achiziţionate online de pe telefonul mobil, studiul relevă faptul că pe primul loc în topul preferinţelor românilor se află hainele, urmate de electronice, electrocasnice şi produse cosmetice.

Cei care utilizează telefonul mobil pentru cumpărături online consideră că pot efectua tranzacţii online de pe smartphone într-un mod mai accesibil, mai comod şi fără constrângeri legate de timp sau locaţie, potrivit studiului. Cât despre sumele cheltuite în mod uzual, 5 din 10 cumpărători care utilizează telefonul mobil fac comenzi online cu valori între 100 şi 500 de lei.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.