Ministerul Transporturilor realizează studii de fezabilitate pentru construirea unor radiale, prelungiri ale marilor bulevarde din Bucureşti, în zona adiacentă Capitalei, fie că este vorba despre zonă rezidenţială sau industrială. „Nu va fi uşor şi nu sunt ieftine deloc aceste radiale, la nivel de costuri estimate”, a explicat, joi, la Maratonul Infrastructurii şi Mobilităţii Robert Răzvan Dobre, director în cadrul Ministerului Transporturilor, subliniind că zonele pe care aceste tronsoane rutiere ar urma să le traverseze sunt locuite şi e nevoie de exproprieri iar, pe de altă parte, va trebui realizată şi mutarea reţelelor de utilităţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
„Cea mai mare parte din finanţarea infrastructurii de transport, fie că vorbim de drumuri, de căi ferate, de dezvoltarea de porturi, aeroporturi, această finanţare vine din fonduri europene şi atunci trebuie să avem un plan coerent, o viziune pe termen lung.  Masterplanul general de transport al României şi planul investiţional sunt aceste documente strategice care ne asigură finanţarea pe următoarea perioadă. În aceste documente apar foarte multe intervenţii justificate de nevoia de mobilitate”, a afirmat Robert Răzvan Dobre, director în cadrul Ministerului Transporturilor, joi, în cadrul dezbaterilor de la Maratonul Infrastructurii şi Mobilităţii, organizat de Profit.ro
Potrivit acestuia, numai din realizarea şi darea în folosinţă a infrastructurii de transport din jurul Bucureştiului - autostrada A 0 între A1 şi A 2 - se discută despre economii de peste un milion de euro pe zi pe care România le face din eliminarea unor timpi de întârziere cauzaţi de traficul rutier. 
Oficialul Ministerului Transporturilor anunţă că se ia în calcul realizarea de drumuri rapide – aşa numitele radiale -  în continuarea marilor bulevarde ale Capitalei, pe aceste tronsoane prima bandă urmând a fi alocată transportului în comun, care să asigure mobilitatea între oraş şi zonele limitrofe, partea centrală urmând a fi amenajată ca spaţiu verde.  
„Partea mai puţin bună a lucrurilor este că nu va fi uşor şi nu sunt ieftine deloc aceste radiale, la nivel de costuri estimate, pentru că parte dintre ele deja au studii de fezabilitate în curs, iar pentru unul dintre ele deja studiul de fezabilitate este finalizat, şi ne-am dus într-o zonă de costuri destul de ridicată. De ce ajungem la costuri foarte mari? Pentru că arealele pe care le străbat sunt foarte dense la nivel de utilităţi, la nivel de exproprieri de terenuri, totul este încorsetat şi atunci soluţiile pe care trebuie să le adopţi pentru a face totuşi o legătură modernă rutieră şi de transport public sunt unele chiar inovative pentru România”, a adăugat Robert Răzvan Dobre.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.