Producătorul auto Stellantis a anunţat miercuri că va întrerupe programul său dedicat tehnologiei cu celule de combustie pe bază de hidrogen şi nu va mai lansa vehicule alimentate cu hidrogen în acest an, decizie care ridică semne de întrebare cu privire la viitorul subsidiarei sale Symbio, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Stellantis a justificat decizia prin lipsa infrastructurii de realimentare cu hidrogen, costurile ridicate de investiţie şi absenţa unor stimulente financiare suficient de puternice pentru clienţi.

”Piaţa hidrogenului rămâne un segment de nişă, fără perspective de sustenabilitate economică pe termen mediu,” a declarat Jean-Philippe Imparato, director operaţional pentru Europa extinsă, într-un comunicat.

Furnizorii de componente Michelin şi Forvia, parteneri în joint venture-ul Symbio (în care Stellantis a preluat o participaţie în 2023), au declarat că decizia i-a luat prin surprindere şi va avea ”consecinţe operaţionale şi financiare serioase”. Forvia a precizat că Stellantis este principalul client al Symbio, reprezentând aproape 80% din volumul său de afaceri.

”Principala noastră preocupare este impactul pe care această decizie îl va avea asupra angajaţilor Symbio, atât în Franţa, cât şi în alte ţări,” a transmis Michelin într-un comunicat.

Symbio are peste 650 de angajaţi şi a inaugurat în 2023 o gigafabrică în estul Franţei şi un nou centru în California.

Stellantis a informat că a iniţiat discuţii cu acţionarii Symbio pentru a evalua impactul deciziei asupra pieţei şi pentru a proteja interesele comune ale parteneriatului.

Imparato a adăugat că grupul trebuie să ia ”decizii clare şi responsabile” pentru a-şi menţine competitivitatea şi a răspunde aşteptărilor clienţilor prin extinderea ofertelor de vehicule electrice şi hibride, atât în segmentul de pasageri, cât şi în cel de vehicule comerciale uşoare.

Grupul Stellantis a precizat că nu anticipează o adoptare semnificativă a furgonetelor cu celule de combustie pe hidrogen înainte de sfârşitul acestui deceniu.

Producţia în serie a noii game Pro One era programată să înceapă în această vară în uzinele din Hordain (Franţa) şi Gliwice (Polonia). Totuşi, grupul a dat asigurări că decizia nu va afecta personalul din fabricile sale, iar activităţile de cercetare-dezvoltare în domeniul tehnologiei cu hidrogen vor fi redirecţionate către alte proiecte.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.